کدام شهرهای خارجی بیشترین درخواست برای سفر به تهران را دارند؟ – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری ایندکس ایران، تهران بزرگترین کلان شهر کشور و پایتخت ایران است و سالانه گردشگران متعددی از کشورهای مختلف با اهداف کاری، تجاری و بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. به ویژه در ایام نوروز و فصل بهار گردشگران خارجی برای بازدید از این آثار به ایران سفر می کنند. یکی از مسیرهای پر تردد پرواز بین المللی، پرواز استانبول به تهران است. این مسیر برای افرادی که قصد سفر از استانبول به تهران دارند و همچنین افرادی که قصد سفر از ایران به استانبول را دارند، بسیار پرطرفدار است. اگر می خواهید بدانید که کدام شهرهای خارجی بیشترین درخواست برای سفر به تهران را دارند پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بیشترین سهم گردشگری ایران مربوط به کدام کشورها است؟

طبق گزارشات منتشر شده مردم کشورهای عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان، چین، هند، کویت، ایتالیا، فرانسه، لبنان، گرجستان و عمان در طول سال بیشترین سهم گردشگری ایران را داشته اند. بعضی از این مسافرت ها برای درمان، تجارت و کار است، اما این مسافران از محصولات و خدمات گردشگری کشور نیز استفاده می کنند. استانبول در صدر شهرهای درخواست کننده سفر به تهران است و پرواز خارجی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

تشابه ایران و ترکیه از نظر فرهنگ دلیل افزایش پرواز استانبول به تهران

علاوه بر اینکه کشورهای ایران و ترکیه هم مرز و همسایه هستند، از نظر فرهنگی نیز تشابه زیادی با هم دارند. مردم ترکیه و ایران به همین علت با هم احساس راحتی بیشتری دارند. از جمله فرهنگ های مشترک ترکیه و ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ترکیه نیز مانند کشور ایران مهمانی گرفتن و رفت وآمدهای خانوادگی بسیار پرطرفدار است. مردم شهر استانبول مهمان نواز بوده و بسیار خونگرم هستند. این تشابه در آداب و رسوم، یکی از دلایل بیشتر بودن درخواست سفر از ترکیه به تهران است.

از دیگر آداب ورسوم فرهنگی مشترک بین این دو کشور، این است که در هنگام مصیبت، برای تسکین خانواده داغدار در منزل او جمع شده و احساس همدردی می کنند.

یکی دیگر از مواردی که سبب افزایش پرواز استانبول به تهران و سفر مردم این شهر به تهران شده است، هم ذایقه بودن مردم این دو کشور است. در کشور ترکیه نیز ذبح اسلامی رعایت می شود؛ بنابراین در هنگام سفر نگرانی در مورد سرو غذا وجود ندارد.

کدام شهرهای خارجی بیشترین درخواست برای سفر به تهران را دارند؟

فاصله بین تهران و استانبول

سفر از استانبول به تهران و بالعکس با استفاده از شیوه های گوناگونی امکان پذیر است. در صورت انتخاب سفر زمینی می توانید از قطار، خودروی شخصی و اتوبوس استفاده نمایید، اما اگر مایل هستید که در مقصد بیشتر وقت خود را بگذرانید، بهتر است که راه هوایی را انتخاب کنید. در این صورت فاصله بین دو شهر در مدت زمان کمتری طی می شود و می توانید از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بهره بیشتری ببرید.

فاصله بین استانبول و تهران حدود 2700 کیلومتر است که پیمودن این فاصله با خودروهای شخصی نیاز به 30 ساعت زمان خواهد داشت، اما اگر این سفر را با اتوبوس انجام دهید، ممکن است که این زمان دو برابر شود. اما پرواز استانبول به تهران تنها حدود 3 الی 4 ساعت طول می کشد. تنها در مواقعی که هواپیما تاخیر داشته باشد، این زمان بیشتر خواهد شد. برای سفر بین این دو شهر، راه هوایی راحت ترین، سریع ترین و آسان ترین شیوه است.

تهیه ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد تهران

درصورتی که قصد خرید بلیط ارزان به مقصد تهران را دارید، سایت های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند این امکان را برایتان فراهم کرده اند که با مقایسه قیمت ها بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید. در این سایت ها می توانید فیلترهای مناسبی اعمال کنید و بلیط مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید. در هنگام رزرو و خرید بلیط هواپیما در صورتی که فرودگاه مقصد برای شما حایز اهمیت است، می توانید در بخش فیلترها لیست فرودگاه ها را مشاهده نموده و انتخاب خود را انجام دهید.

برای نمونه در مواقعی که پس از سفر به استانبول برنامه بازگشت از سفر و پرواز از استانبول به تهران را دارید، می توانید بلیط دو طرفه خریداری کنید؛ اما اگر موفق به این کار نشدید، می توانید بلیط خود را به صورت یک طرفه نیز خریداری نمایید.

برای تهیه بلیط ارزان استانبول به تهران از طریق سایت، بلیط چارتر استانبول به تهران و بلیط لحظه آخری استانبول گزینه های مناسبی خواهند بود. به همین ترتیب می توانید بلیط پرواز دبی به تهران را نیز خریداری نمایید.

کدام شهرهای ایران برای گردشگران خارجی محبوب تر هستند؟

هر ساله گردشگران خارجی زیادی برای دیدن مکان های تفریحی و تاریخی به ایران می آیند. در کشور ایران جاذبه های طبیعی و تاریخی زیبایی وجود دارد. از محبوب ترین مکان های گردشگری در شهرهای مختلف که برای گردشگران خارجی جذابیت ویژه ای دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهر تهران: شهر تهران با اینکه از شهرهای شلوغ کشور است، اما وجود مکان هایی مانند کاخ گلستان، عمارت مسعودیه، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، برج میلاد و برج آزادی سبب شده است که به یکی از مقاصد گردشگران خارجی تبدیل شود.

شیراز: از جاذبه های دیدنی شهر شیراز می توان به بازار وکیل، تخت جمشید، حمام وکیل، مقبره سعدی و حافظ، دروازه قرآن و باغ ارم اشاره کرد.

اصفهان: سی و سه پل، پل خواجو، میدان امام، آتشگاه و… از جاهای دیدنی اصفهان هستند که گردشگران خارجی از آنها بازدید می کنند.

کیش: از نظر گردشگران خارجی کیش نیز جذابیت های متفاوت و خاصی دارد. باغ راه ایرانی، کشتی یونانی، پارک دلفین ها و سواحل زیبای این منطقه از مکان های دیدنی و تفریحی کیش هستند.

اگر قصد دارید به عنوان تور لیدر محبوب ترین شهرها و مناطق جذاب و زیبای ایران را به گردشگران خارجی نشان دهید، می توانید بهترین اقامتگاه ها و پروازها را برای این مناطق به کمک سایت اسنپ تریپ برگزینید.

خرید بلیط هواپیما از بهترین سایت

برخی از مزایا و امکاناتی که در سایت اسنپ تریپ وجود دارد، موجب می شود که به سادگی بتوانید بلیط خود را خریداری نمایید. با مراجعه به این سایت می توانید در هر مکان و زمانی با انجام دادن چند کلیک ساده رزرو بلیط خود را انجام دهید. اگر قصد پرواز از استانبول به تهران دارید، در این سایت بلیط هواپیما قیمت بسیار مناسبی دارد. کارشناسان این مرکز به صورت تمام وقت پاسخگوی متقاضیان بوده و پشتیبانی بسیار قوی دارند و هرگونه مشکل احتمالی را در کمترین زمان ممکن برطرف می کنند. امکان استرداد بلیط، خرید بی دردسر و رابط کاربری آسان از ویژگی های منحصربه فرد این سایت است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری ایندکس ایران در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کدام شهرهای خارجی بیشترین درخواست برای سفر به تهران را دارند؟ – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کدام شهرهای خارجی بیشترین درخواست برای سفر به تهران را دارند؟ – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.