پررنگ شدن رابطه معکوس تحصیلات نسبت به بهره وری نیروی کار در ایران

پیشوایی در گفت وگو با ایندکس ایران خبر داد؛

پررنگ شدن رابطه معکوس تحصیلات نسبت به بهره وری نیروی کار در ایران

رییس سازمان ملی بهره وری ایران: در ایران طی 4 یا 5 سال اخیر نسبت تحصیلات با اشتغال معکوس بوده است که باید برای آن چاره ای اندیشید.

میرسامان پیشوایی، رییس سازمان ملی بهره وری ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ایندکس ایران، درباره بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: بهره وری نیروی کار را در سطح ملی و بخشی اندازه گیری می کنیم. 

وی افزود: آنچه که امروز نسبت به آن ابراز نگرانی داریم این است که بهره وری نیروی کار نسبت به افزایش تحصیلات و تجربه کاری رشد نمی کند و این روند در همه کشور ها وجود دارد.

عضو هییت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در ایران طی 4 یا 5 سال اخیر نسبت تحصیلات با اشتغال معکوس بوده است که باید برای آن چاره ای اندیشید.

پیشوایی ادامه داد: وظیفه سازمان ملی بهره وری هشدار و قرار دادن موضوع در اختیار سیاستگذار است، همچنین باید از سازمان های مسیول مانند وزارت عتف و وزارت کار پیگیری لازم را انجام دهد تا موضوع مدنظر در فرایند مدیریت بهره وری آنها برای ارایه برنامه اقدام قرار بگیرد.             

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پررنگ شدن رابطه معکوس تحصیلات نسبت به بهره وری نیروی کار در ایران" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پررنگ شدن رابطه معکوس تحصیلات نسبت به بهره وری نیروی کار در ایران"، کلیک کنید.