میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل 64 درصد است – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایندکس ایران، حامد کیخسروی بعدازظهر شنبه در نشست مشترک با امام جمعه و فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: میانگین مقام سازی مساکن روستایی در کشور 56 درصد است که در استان اردبیل این میانگین 8 درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به فشردگی و تنوع فعالیت های عمرانی و زیربنایی بنیاد مسکن در سال گذشته خاطرنشان کرد: 240 پروژه سال گذشته در روستاهای 12 شهرستان استان اردبیل اجرایی شد و ما از اعتبارات ملی، شهرستانی و سایر منابع بهره گرفتیم تا این پروژه ها را با اعتباری بالغ بر 385 میلیارد تومان اجرایی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: 730 هزار تن عملیات آسفالت ریزی و زیرسازی معابر روستایی در سال گذشته انجام شد و با وجود گستردگی کار بنیاد مسکن در امدادرسانی به سیل زدگان موفق شدیم این طرح ها را عملیاتی کنیم.

کیخسروی افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر 5 هزار و 800 واحد در مرحله اجراست که امسال تعدادی از آنها تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در روستاها نیز واگذاری زمین به شکل 99 ساله و در قطعات 300 متری در حال انجام است و در راستای طرح جوانی جمعیت و مسکن اولی ها زمین های تفکیکی در روستاها در اختیار سازندگان قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: به رغم جاری شدن سیل در بیله سوار، گرمی، انگوت، اصلاندوز و مشگین شهر ما به سرعت حواشی این حادثه را جمع کردیم و موفق شدیم در سریعترین زمان عملیات لایروبی، آواربرداری و ساخت واحدهای مسکونی را شروع کنیم.

کیخسروی گفت: بنیاد مسکن نهاد عمومی غیردولتی است و ما بدون وابستگی به منابع دولتی سعی می کنیم با همراهی دهیاری ها و شوراها طرح های متنوعی را در حوزه آسفالت ریزی، جدول گذاری و طرح های هادی عملیاتی کنیم.

سهیمه 7500 واحدی مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته 4 هزار واحد مسکن از محل مقاوم سازی در روستاها اجرایی و عملیاتی شد و امسال سهمیه استان 7 هزار و 500 واحد است.

کیخسروی تصریح کرد: برای این واحدها تسهیلات 200 میلیون تومانی پرداخت می شد که امسال این رقم به 350 میلیون تومان افزایش یافت تا در اقساط 20 ساله و نرخ سود 5 درصد به متقاضیان پرداخت شود.

وی به توزیع قیر رایگان برای عمران و آبادانی روستاها و اجرای طرح منظومه های روستایی اشاره کرد و گفت: در بخش شاهرود به صورت نمادین طرح منظومه های روستایی با رویکرد توانمندسازی روستاییان در ابعاد مختلف در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این طرح سعی بر ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی روستاییان است و از محل تبصره 18 تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

کیخسروی در پایان دهه حساب 100 امام و اهمیت این موضوع در تولید مسکن برای محرومان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شهرستان مشگین شهر ما خیرین نیک اندیشی را داریم که در این طرح همراه و یاریگر ما بوده اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل 64 درصد است – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل 64 درصد است – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.