عرضه مکمل های ورزشی فقط در داروخانه ها / تخلف برخی عطاری ها در فروش داروهای گیاهی

سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: مکمل های ورزشی فقط باید از طریق داروخانه ها عرضه شوند و فروش آن در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

به گزارش ایندکس ایران، دکتر علیرضا رستمی گفت: برای عرضه هر دسته از فرآورده های سلامت، فضای مشخصی تعیین شده و مجوز دارد و در همین راستا داروهای گیاهی و مکمل ها و همچنین داروهای سنتی و شیمیایی باید در داروخانه ها به فروش برسند.

وی افزود: برخی فضاها مثل عطاری ها مبادرت به فروش داروهای گیاهی و شیمیایی می کنند و این موضوع از نظر وزارت بهداشت تخلف است و دارو نباید در چنین فضاهایی به فروش برسد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رستمی در پایان گفت: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت محور بر عهده سازمان غذا و دارو است؛ به ویژه اینکه در تمامی استان ها، معاونت های غذا و دارو این بازرسی ها را انجام می دهند و این مراکز شامل عطاری ها نیز می باشد.

وی همچنین گفت: اما متاسفانه مراکزی هستند که اقدام به عرضه برخی فرآورده ها مانند مکمل های ورزشی غیرمجاز می کنند. تاکید می شود که مکمل های ورزشی فقط باید از طریق داروخانه ها عرضه شوند و عرضه آن ها در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

پایان خبر ایندکس ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عرضه مکمل های ورزشی فقط در داروخانه ها / تخلف برخی عطاری ها در فروش داروهای گیاهی" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عرضه مکمل های ورزشی فقط در داروخانه ها / تخلف برخی عطاری ها در فروش داروهای گیاهی"، کلیک کنید.