روسیه پیشتاز رشد اقتصادی شد

روسیه پیشتاز رشد اقتصادی شد

اقتصاد روسیه به تازگی سریعتر از بسیاری از کشورهای در حال توسعه رشد کرده است.

به گزارش ایندکس ایران، دیمیتری واخروکوف، معاون توسعه اقتصادی روسیه اظهار کرد: اقتصاد روسیه در سال‌های اخیر با نرخ بسیار بالاتری نسبت به اقتصاد تعدادی از کشورهای در حال توسعه رشد کرده است.

ما دریافتیم که اقتصاد روسیه در سال‌های اخیر با وجود همه چالش‌ها توسعه یافته است و از بسیاری جهات با سرعت بیشتری نسبت به بسیاری از کشورهای در حال توسعه رشد می‌کند.

وی گفت: اما سوال اصلی که باید به آن پاسخ دهیم این است که چگونه حرکت را حفظ کنیم و چگونه توسعه اقتصادی را در دهه آینده تقویت کنیم.

معاون توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد که دولت روسیه بر روی نیازهای کلیدی توسعه منطقه‌ای و تجارت در کشور کار می‌کند.

پیش از این، صندوق بین المللی پول (IMF) پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۴ را از ۳.۲ درصد به ۳.۶ درصد ارتقا داد، اما انتظارات خود را برای سال ۲۰۲۵ از ۱.۵ درصد به ۱.۳ درصد کاهش داد.

این صندوق معتقد است که کاهش نرخ رشد اقتصاد روسیه به این دلیل رخ خواهد داد و مصرف و سرمایه‌گذاری خصوصی در بحبوحه کاهش تنش‌ها در بازار کار و کاهش رشد دستمزدها کند می‌شود.

بیزنس نوشت، وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش‌بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۴ از ۲.۸ درصد به ۳.۹ درصد افزایش داده است.

این وزارت همچنین رشد اقتصادی پایدار ۲.۵-۲.۸ درصد را تا سال ۲۰۲۷ پیش‌بینی کرده است.

پایان خبر ایندکس ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روسیه پیشتاز رشد اقتصادی شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روسیه پیشتاز رشد اقتصادی شد"، کلیک کنید.