نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی تا پایان سال اجرایی می‌شود – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی تا پایان سال اجرایی می‌شود - خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایندکس ایران، عاصف حمدالهی امروز چهارشنبه در جلسه حضوری با رؤسا و کارشناسان واحد اجرای ادارات ثبت و اسناد شهرستان‌های شرق گیلان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست سازمان ثبت و اسناد کشور ان شاالله باز طراحی سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی هر چه سریع‌تر به نتیجه رسیده و ما امید داریم که تا پایان سال راه‌اندازی و نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم شده و در این زمینه پیمانکاری در نظر گرفته شده که شناخت خوبی روی این مساله دارد، افزود: اگر این بازطراحی انجام شود با مراجعه حضوری ارباب رجوع مواجه نخواهیم بود.

حمدالهی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه درخواست‌ها از طریق متقاضیان و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به عنوان پیشخوان سازمان ثبت صورت خواهد گرفت و با این روند دیگر اقدام خلاف قانون نیز انجام نخواهد شد، ادامه داد: در این سامانه هوشمند تمام موارد ثبت اجرا از استعلام تا دیگر موارد قانونی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشکر از کارکنان اجرای ثبت گیلان گفت: با وجود کمبود نیرو سطح تخصص کارشناسان اجرای استان گیلان بالا است و در برخی شهرستان‌ها موجب سرعت پیگیری و کاهش قابل ملاحظه پرونده جاری شده است.

وی با درخواست از رؤسای ادارات برای توجه به پیشنهادات کارشناسان اجرای ثبت گفت: نظریات مشورتی باید جدی گرفته شود و ما در این زمینه آماده شنیدن درخواست‌ها و مطالبات همکاران بخش اجرا هستیم.

حمدالهی از اصلاح آئین نامه بخش اجرا خبر داد و در این زمینه بیان کرد: ما دنبال این هستیم با اصلاح آئین نامه به همکاران کمک کنیم تا از یک سری پرونده رهایی پیدا کنند و برخی ابهامات برطرف شود لذا سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمند سازی در حال حرکت است.

گفتنی است، در این جلسه رؤسای ادارات و کارشناسان اجرا نقطه نظرات و سوالات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی تا پایان سال اجرایی می‌شود – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی تا پایان سال اجرایی می‌شود – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.