روش نگهداری کفگیر ملاقه چوبی

در حال حاضر در تمام خانه ها چندین ست کفگیر ملاقه در جنس ها و مدل های مختلف وجود دارد که تمامی آن ها نیازمند روش هایی برای نگهداری هستند ما در این مطلب به معرفی چندین روش برای نگهداری بهتر از ست کفگیر ملاقه میپردازیم.

قاشق و ظروف چوبی از بادوام ترین وسایل آشپزی موجود در بازار هستند. چوب به طور طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی است که باکتری ها و کپک ها را از بین می برد. در حالی که چوب یک ماده محکم و طبیعی است، می تواند به مواد شیمیایی خشن، رطوبت و گرمای شدید خشک نیز حساس باشد. و از آنجایی که چوب نباید برای مدت طولانی در معرض آب قرار گیرد، هر وسیله باید با دست شسته شود . این باعث می شود که یک تجربه تمیز کردن سختی داشته باشید. 

تمیز کردن قاشق و ظروف چوبی شاید نسبتاً ساده به نظر می‌رسد، اما راه‌های آسان و ساده‌ای برای طولانی‌تر کردن این وسایل آشپزخانه وجود دارد. قبل از تمیز کردن قاشق های چوبی از این اتفاقات دوری کنید.

  • برای تمیز کردن ظروف چوبی از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید . آب تحت فشار در ماشین ظرفشویی می تواند به ظروف چوبی آسیب برساند و گرمای شدید در چرخه خشک شدن می تواند چوب را منحرف کند. 
  • ظروف چوبی را برای مدت طولانی زیر آب یا خیس نکنید. آنها ممکن است غرقاب شوند، تابیده شوند یا ترک بخورند. 
  • از صابون های شیمیایی قوی و ساینده که می توانند چوب را تجزیه کنند استفاده نکنید. ساده بهترین است. معمولی صابون ظرفشویی خانگی این کار را انجام می دهد.

روش نگهداری کفگیر ملاقه چوبی

مراحل تمیز کردن و نگهداری کفگیر ملاقه چوبی

برای شستن کفگیر ملاقه چوبی با دست بدون آسیب رساندن به مواد طبیعی، این دستورالعمل های گام به گام ساده را دنبال کنید.

قاشق های چوبی را بعد از استفاده بشویید

بلافاصله پس از استفاده، ظرف را در سینک زیر آب گرم بشویید تا ذرات باقیمانده غذا از بین برود. ظروف چوبی به راحتی بو و لکه را جذب می کنند، پس از این آبکشی غافل نشوید. اجتناب از آب بسیار داغ؛ در عوض، شستشوی ملایم زیر آب گرم را انتخاب کنید.

شستشوی دستی با صابون ظرفشویی

سپس قاشق یا ظرف چوبی را با صابون ظرف ملایم و آب گرم با دست بشویید. مقدار کمی صابون ظرفشویی را روی پارچه، اسفنج یا برس غیر ساینده بمالید. برای شستشوی موثر، تمام قسمت‌های ظروف را با مالش دادن به صورت دایره‌ای، از جمله در امتداد دسته و هر شکافی تمیز کنید.

قاشق های چوبی را بشویید

باقیمانده صابون یا مواد غذایی را زیر آب گرم بشویید. هیچ کفی را پشت سر نگذارید. 

قاشق و کفگیر ملاقه چوبی را کامل خشک کنید

برای جلوگیری از کدر شدن یا ترک خوردگی، ظروف چوبی آشپزخانه را قبل از نگهداری در هوا کاملاً خشک کنید. آنها را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید و خشک کنید . برای جریان بهتر هوا، ظروف چوبی را به جای صاف قرار دادن آنها در قفسه ظرف خشک کن قرار دهید. پس از خشک شدن همه چیز، وسایل آشپزخانه را در مکانی خنک و دارای تهویه قرار دهید.

ترفندهای اضافی برای تمیز کردن بقایای مواد غذایی سخت

اگر یک تمیز کردن استاندارد کامل از شر لکه ها و بو خلاص نمی شود، چندین ترفند وجود دارد که ظروف چوبی آشپزخانه را تمیزتر کنید. 

جوش شیرین:  برای از بین بردن بوهای ماندگار و لکه های غذا، 1 ​​قاشق غذاخوری را با هم ترکیب کنید. جوش شیرین با 1 قاشق چایخوری از آب قاشق چوبی یا ظروف پخت و پز را با محلول بشویید، سپس آبکشی کرده و خوب خشک کنید.

سرکه سفید مقطر: با نسبت 1:1 سرکه و آب، ظروف چوبی را بشویید تا از رسوبات سرسخت خلاص شوید. قبل از نگهداری آن را بشویید و خشک کنید.

پراکسید هیدروژن: اگرچه ظروف چوبی خاصیت ضد باکتریایی دارند، اما ممکن است گاهی اوقات اقلام شما نیاز به تمیز کردن عمیق‌تری داشته باشند. برای ضدعفونی کردن قاشق های چوبی از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. آنها را به مدت 15 دقیقه در پراکسید هیدروژن خیس کنید، سپس کاملا با آب بشویید و در هوا خشک کنید. 

روغن یک استراتژی عالی برای جلوگیری از خشک شدن یا ترک خوردن ظروف چوبی استفاده از روغن است. روغن حالت دهنده، روغن معدنی مناسب غذایی یا موم زنبور عسل را امتحان کنید. پس از شستن و خشک شدن ظرف، با استفاده از یک پارچه، مقدار کمی روغن یا موم را روی آن بمالید. اجازه دهید روغن به مدت 10 دقیقه بماند و اضافی آن را پاک کنید. 

زمان تعویض کفگیر ملاقه چوبی و ظروف پخت و پز

اگرچه ظروف چوبی مستحکم و ماندگار هستند، اما ممکن است قبل از ظاهر شدن آنها نیاز به تعویض داشته باشند. هر پنج سال یا بیشتر، شما باید وسایل چوبی آشپزی خود را جایگزین کنید. 

اگر ترک خورده، تاب خورده یا به نظر می رسد که با کپک یا رشد دیگر تغییر رنگ داده اند، فورا آنها را دور بیندازید و با موارد جدید جایگزین کنید.

سخن نهایی

ما در این مطلب به معرفی گام به گام نگهداری کفگیر ملاقه چوبی پرداختیم و همچنین روش هایی برای شستشوی بهتر کفگیر ملاقه چوبی را گفتیم.

منبع : https://www.bhg.com

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روش نگهداری کفگیر ملاقه چوبی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روش نگهداری کفگیر ملاقه چوبی"، کلیک کنید.