تحصیل دندانپزشکی در قبرس جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در قبرس به عوامل مختلفی از جمله سطح مدرک، دانشگاه و نوع تخصص بستگی دارد. به طور کلی خوب است بدانید که هزینه تحقیقات دندانپزشکی در قبرس نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. با توجه به سطح تحصیلات می توان گفت که هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس برای دانشجویان دانشگاه 10-15 هزار یورو، برای مقطع کارشناسی ارشد 15-20 هزار یورو و برای دکترا 27-30 هزار یورو می باشد.

به طور متوسط ​​هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس euromy 18000 تا 25000 یورو در سال می باشد. این هزینه بسته به دانشگاه متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه تحصیل برای یک دوره 5 ساله دندانپزشکی عمومی در دانشگاه EUC 19000 یورو در سال است. در حالی که شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه EMU هجده هزار یورو می باشد.
تحصیل دندانپزشکی در قبرس جنوبی
مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس

مدارک موردنیاز تحصیل در قبرس عبارتند از:

– درخواست پذیرش: ابتدا باید فرم درخواست پذیرش را پر کرده و به همراه مبلغی که به عنوان ورودیه درج شده است به واحدهای دانشگاه ارسال کنید. این هزینه توسط دانشگاه تعیین می شود. به عنوان مثال، دانشگاه EUC 52 یورو به عنوان هزینه ورودی دریافت می کند.

– مدرک زبان: برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی داشتن مدرک زبان الزامی نیست اما در صورت داشتن مدرک نیازی به شرکت در آزمون سطح زبان ندارید.

– سوابق تحصیلی: مدرک دانشگاهی معتبر، معدل و ریز نمرات جزو سوابق تحصیلی افراد محسوب می شود. برای تحصیل در این رشته باید معدل 18 به بالا داشته باشید و درس زیست شناسی را همراه با یکی از دروس شیمی، ریاضی یا فیزیک تکمیل کنید.

– انگیزه نامه: برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس دیگر نیازی به انگیزه نامه نیست و دانشجویان برای ثبت نام در این رشته نیازی به ارائه انگیزه نامه ندارند و می توانند در رشته مورد نظر خود ثبت نام و تحصیل کنند. این موضوع را دیر کرد

– معرفی نامه: در حال حاضر برای تحصیل در این رشته نیازی به معرفی نامه وجود ندارد و اساتید و دانشگاه ها آن را جزء الزامات خود برای ثبت نام نمی دانند.

– مشاوره حضوری: در برخی موارد دندانپزشک در مشاوره حضوری یا آنلاین شرکت می کند. بله این موضوع بستگی به نظر دانشگاه دارد.

– سابقه فعالیت داوطلبانه مرتبط با رشته دندانپزشکی در پذیرش دانشجو موثر است.

– کپی پاسپورت دانشجو که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

– ترجمه رسمی فتوکپی شناسنامه

– ترجمه رسمی مدارک تحصیلی کلیه دانشجویان از قبیل دیپلم، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات.

– عکس رنگی دانش آموز

برترین دانشگاه های دندانپزشکی در قبرس

به طور کلی می توان گفت از آنجایی که قبرس شمالی جزء اتحادیه اروپا است، دانشگاه های این کشور از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی گزینه مطمئن تری برای مشاوره با همکاران ما خواهد بود.

برخی از دانشگاه های جمهوری قبرس در سطح بین المللی مشهور هستند و مدارک معتبر دندانپزشکی را به دانشجویان این رشته ارائه می دهند، از جمله:

– دانشگاه نیکوزیا: این دانشگاه از اعتبار و طبقه بندی علمی بالایی برخوردار است و توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است. هر ساله حدود 5000 دانشجو این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. این دانشگاه 6 سال است که خدمات دندانپزشکی را در قبرس و به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

– دانشگاه خاورمیانه: این دانشگاه در نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی واقع شده است. این دانشگاه دارای امکانات منحصر به فرد، اساتید و کارکنان آموزش دیده آکادمیک است و فرصت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد. برگزاری دوره های آنلاین از دیگر وظایف این دانشگاه می باشد.

– دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU): این دانشگاه دارای 20 هزار دانشجو و دارای 11 دانشکده است. تحصیل در این دانشگاه به زبان های انگلیسی و ترکی می باشد.

– دانشگاه اروپایی قبرس: این دانشگاه یکی از برترین موسسات آموزشی در منطقه است که فرصت های تحصیلی عالی را برای تحقیقات طولانی مدت به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه های مذکور دارای آزمایشگاه ها و تجهیزات و امکانات مدرن و فوق العاده دندانپزشکی در قبرس می باشند.

دانشگاه های دندانپزشکی در قبرس دارای اعتبار وزارت بهداشت هستند

همانطور که می دانید قبل از انتخاب دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس باید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را بشناسید. زیرا اگر می خواهید پس از فارغ التحصیلی به ایران برگردید و به عنوان دندانپزشک مشغول به کار شوید، مدرک تحصیلی شما باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

بسیاری از دانشگاه ها این دوره را ارائه می دهند. اما همه این دانشگاه ها توسط وزارت بهداشت ایران به رسمیت شناخته نمی شوند. دانشگاه قبرس یا UCY، دانشگاه نیکوزیا و کارخانه پزشکی دانشگاه نیت شرق تنها دانشگاه های جمهوری قبرس هستند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

این دانشگاه ها نیز جزو بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه های قبرس هستند که دندانپزشکی ارائه می دهند. دانشگاه قبرس دارای دانشکده های علوم انسانی، پزشکی، علوم اجتماعی و آموزش، علوم خاص و کاربردی، مهندسی، اقتصاد و مدیریت و ادبیات است. از آنجایی که این دانشگاه در قبرس جنوبی قرار دارد، برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه باید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

انواع دندانپزشکی در قبرس

محبوب ترین و متمرکزترین شاخه های دندانپزشکی در قبرس عبارتند از:

دندانپزشکی عمومی: مدت این دوره 5 سال می باشد و پس از پایان دوره به فارغ التحصیلان مدرک لیسانس جراحی دندان یا BDS اعطا می شود.

جراحی دندان

ایمپلنتولوژی

متخصص جراحی و بیماری های حفره دهان، فک و صورت

پرسنل مراقبت های بهداشتی دهان یا MDSP

دسترسی به خدمات دندانپزشکی در قبرس

از مهمترین دلایل می توان به هزینه های پایین تحصیل در دانشگاه های قبرس، به رسمیت شناختن بالای مدارک دانشگاهی، مجوزهای کار دانشجویی، کیفیت بالای زندگی و سرعت بالای فرآیند پذیرش دانشگاه در این کشور اشاره کرد. در چند سال اخیر بسیاری از دانشجویان ایرانی جمهوری قبرس را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کرده اند. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در قبرس معمولا بین 5 تا 6 سال است که شامل 300 واحد تحصیلی در 10 ترم می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس داشتن حداقل نمره 6 در مدرک آیلتس می باشد. علاوه بر این، دانش آموز باید در دروسی مانند شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضی نمرات بالایی کسب کند. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارید و فقط مدرک زبان و نمرات بالا دارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحصیل دندانپزشکی در قبرس جنوبی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحصیل دندانپزشکی در قبرس جنوبی"، کلیک کنید.