سهم 53 هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم

سهم 53 هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از رتبه برتر استان تهران در تحقق اجرا و جذب اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه خبر داد و افزود: اعتباری را برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم، فعالیت های دانش بنیان و خلاق و تعاونی تخصیص یابد و سهم استان تهران از این اعتبارات نیز معادل 53 هزار میلیارد ریال بوده است.

حشمت الله سلیمانی گفت وگو با ایندکس ایران، در تشریح روند توسعه اشتغال و حمایت از آن در سطح استان تهران گفت: استفاده موثر از ظرفیت های بودجه ای از جمله تبصره 18 و تبصره 16 و اعتبارات محرومیت زدایی مناطق با رویکرد هدایت منابع به فعالیت های پیش رو در قالب توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و همچنین کاهش نابرابری های منطقه ای در سال 1402 در دستور کار استان تهران قرار گرفته است. همچنین جلب 359 میلیون دلار سرمایه خارجی برای 31 طرح و معرفی 48 فرصت سرمایه گذاری در راستای تشویق و توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعت، گردشگری و عمران شهری در سال گذشته انجام شد که تاثیر بسیزایی در توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی افزود: به موجب تبصره 16 قانون بودجه، بانک مرکزی موظف شد از محل تسهیلات قرض الحسنه نیز اعتباری را برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم، فعالیت های دانش بنیان و خلاق و تعاونی تخصیص یابد و سهم استان تهران از این اعتبارات نیز معادل 53 هزار میلیارد ریال بود.

سلیمانی ادامه داد: بر همین اساس تعداد 20 هزارو 841 طرح با تسهیلاتی بالغ بر 43هزارو 282 میلیارد ریال و اشتغال38هزارو 393 نفر به بانک ها ارسال و منجر به پرداخت 8 هزار و 936 طرح با مجموع مبلغ تسهیلات24 هزارو 573 میلیارد ریال و اشتغال 19 هزارو 573 نفر شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: استان تهران رتبه برتر از بین 31 استان کشور در تحقق اجرا و جذب اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه را کسب کرده است. در راستای تحقق رشد اقتصادی استان و ارتقاء توان تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال، از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه، تعداد 284 طرح با پیش بینی اشتغال 5 هزارو 913 نفر و با میزان تسهیلات 45 هزارو 36 میلیارد ریال شامل تسهیلات ثابت و در گردش در کمیته استانی مصوب شد که تعداد 203 طرح توسط بانک های عامل به میزان 10641 میلیارد ریال پرداخت شده است.

پایان خبر ایندکس ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سهم 53 هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سهم 53 هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم"، کلیک کنید.