نامزدهای مورد حمایت شانا در خراسان جنوبی اعلام شد – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

نامزدهای مورد حمایت شانا در خراسان جنوبی اعلام شد - خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایندکس ایران، حسن خسروی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای ایتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی، مدتی قبل (بعد از ثبت نام قطعی مرحله دوم نامزدها) طی اطلاعیه ای از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خواست که برای برخورداری از حمایت شورای ایتلاف نیروهای انقلاب در جریان انتخابات، در سایت شانانیوز ثبت نام کنند.

رییس شورای ایتلاف نیروهای انقلاب در خراسان جنوبی بیان کرد: نامزدهای ثبت کرده برای مصاحبه دعوت شده ابتدا میثاق نامه ای را امضا می کنند که در جریان انتخاب و حمایت شورای ایتلاف از نامزدی که احتمال رای آوری بیشتری را دارد، به انتخاب شانا احترام گذاشته و به منظور حفظ وحدت در جبهه انقلاب به نفع نامزد مورد نظر و مورد حمایت شانا از ادامه رقابت انصراف داده و برای رای آوری نامزد نهایی شانا تلاش کنند.

یک نکته در میثاق نامه

خسروی گفت: در ادامه میثاق نامه آمده است در صورتی که نامزد محترم با رای اکثریت مردم شریف حوزه انتخابیه به مجلس راه یافت، خود را موظف به عمل در چارچوب مشخص شده جبهه انقلاب دانسته و از هرگونه اقدام وحدت شکن در مجلس پرهیز نماید.

وی افزود: 22 نامزد در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در این سایت ثبت نام کردند که پس از ارزیابی اولیه توسط 9 نفر از اعضای کارگروه انتخابات این شورا، 14 نفر از تایید شدگان نهایی شورای نظارت به دعوت شانا پاسخ داده و برای مصاحبه در دفتر شورا حضور یافتند که باید 5 نفر از نامزدهایی که بیشترین امتیاز را در مصاحبه با ایشان را کسب کردند، به مرحله بعدی راه پیدا می کردند.

رییس شورای ایتلاف نیروهای انقلاب در خراسان جنوبی گفت: اما چون در این مرحله دو نفر از نامزدهای محترم امتیاز مساوی کسب کردند، شش نفر از نامزدها به مرحله بعد یعنی مجمع عمومی شورای ایتلاف راه یافتند.

خسروی اظهار کرد: مجمع عمومی شورای ایتلاف حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف روز چهارشنبه 25 بهمن ماه برگزار شد که با توجه به اینکه هر کدام از اعضای شورای ایتلاف می توانستند 10 نفر از افراد همسو با جبهه انقلاب اسلامی را به جلسه دعوت کنند، این جلسه با حضور 315 نفر از اعضای شورای ایتلاف شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف و اعضای دعوت شده برگزار شد.

اشاره به فرایند انتخاب نامزد مورد حمایت شانا در بیرجند، درمیان و خوسف

رییس شورای ایتلاف نیروهای انقلاب شهرستان بیرجند ادامه داد: در این جلسه نفر از نامزدها که در جلسه ارزیابی اولیه حایز نمره بیشتر و انتخاب شده بودند، به مجمع عمومی دعوت شدند که برای هر کدام از آنها 30 دقیقه زمان برای بیان برنامه ها و اهداف و همچنین پرسش و پاسخ اختصاص داده شد.

وی گفت: نکته قابل تامل اینجا است که چون دوسوم آرا در جمع بندی احراز شد تعداد آرا اولویتی برای کاندیداها ایجاد نمی کند و شرایط برای همه مساوی می شود و لذا گزینه نهایی انتخاب نگردید و برای مشخص شدن گزینه نهایی گزارش جلسه به شانای کشور ارسال شد.

رییس شورای ایتلاف نیروهای انقلاب در خراسان جنوبی اظهار کرد: در نهایت بر اساس گزارش نهایی شانای کشور در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف آقای «علی مولوی حقیقی» مورد حمایت شورا قرار گرفت.

نامزد مورد حمایت شانا در سایر شهرستان های خراسان جنوبی

خسروی با بیان اینکه نامزد مورد حمایت شانا در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز بر اساس جمع بندی نظرات مجمع جناب آقای «محمدرضا رییسون» است و برای حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: شورای ایتلاف در حوزه انتخابیه طبس و فردوس محمدرضا رجبی مقدم و مجید نصیرایی را به عنوان گزینه های پیشنهادی به مردم شهیدپرور فردوس و طبس معرفی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نامزدهای مورد حمایت شانا در خراسان جنوبی اعلام شد – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نامزدهای مورد حمایت شانا در خراسان جنوبی اعلام شد – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.