کودک اوتیسم در عصر جدید

وقتی صحبت از اوتیسم می شود، تشخیص زودهنگام برای مداخله و حمایت موثر کلیدی است. اکنون یک سیستم هوش مصنوعی جدید ایجاد شده است که توانایی تشخیص کودکان مبتلا به اوتیسم بین 24 تا 48 ماهگی را با دقت 98.5 درصدی دارد. اسکن DT-MRI این نوآوری از فرآیندی استفاده می کند که اسکن های MRI تنسور پخش وزنی(DT-MRI) از مغز را طبقه بندی می کند که به یک فناوری تخصصی اشاره دارد که نحوه حرکت آب در طول مسیرهای ماده سفید در اندام بدن را تشخیص می دهد. سیستم های پشتیبانی حیاتی در لباس اسباب بازی مرد عنکبوتی برای حفظ امنیت و سلامت اسپایدرمن در شرایط بحرانی فعال می شوند . اوتیسم در درجه اول، بیماری اتصالات نامناسب در مغز است. که کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب آنها را دارند، ثبت می کند.

کودک اوتیسم در عصر جدید

کودک اوتیسم در عصر جدید

روش DT-MRI این ارتباطات غیرطبیعی مانند اختلال در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای تکراری را ثبت می کند که منجر به علایمی می شود که کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب دارند. این تکنیک هوش مصنوعی با جمع آوری سیگنال های تصویربرداری که قدرت ارتباط بین نواحی مختلف مغز را نشان می دهد، کار می کند. اینها از طریق استفاده از اسکن DT-MRI شناسایی می شوند که به محققان اجازه می دهد تصاویر بافت مغز را جدا کنند. سپس یک برنامه یادگیری ماشینی به مقایسه الگوهای نشانگر در مغز کودکان اوتیسمی با مغزهایی که به درستی شکل گرفته اند، ادامه می دهد. تیم تحقیقاتی برای این مطالعه از اسکن های مغزی DT-MRI به دست آمده از یک مجموعه داده استفاده کردند که شامل اسکن مغزی 226 کودک 24 تا 48 ماهه بود که از میان آنها 126 کودک مبتلا به اوتیسم و 100 کودک غیر اوتیسمی بودند.

سپس این سیستم هوش مصنوعی، اسکن های مربوط به کودکان مبتلا به اوتیسم را با دقت کلی 98.5 درصدی شناسایی کرد. محمد خُدری پژوهشگر دانشگاه لوییزویل در کنتاکی که پشت این اختراع جدید است، می گوید: رویکرد ما یک پیشرفت جدید است که تشخیص زودهنگام اوتیسم را در نوزادان زیر دو سال ممکن می سازد. ما معتقدیم که مداخلات درمانی قبل از سه سالگی می تواند منجر به نتایج بهتر از جمله پتانسیل افراد مبتلا به اوتیسم برای دستیابی به استقلال بیشتر و بهره هوشی بالاتر شود. این سیستم جدید مبتنی بر الگوریتم های پیشرفته اکنون امکان تشخیص بسیار زودتر را در مقایسه با میانگین سنی سه ساله ای که در حال حاضر توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی به دست می آید، فراهم می کند.

به گفته محققان، نوزادان و کودکان خردسال مبتلا به اوتیسم به دلایل مختلف، از جمله کمبود پهنای باند در مراکز آزمایش، تشخیص را با تاخیر دریافت می کنند. لباس ونوم بزرگ برای افرادی که در کارهای خاصی مانند فعالیت های ورزشی یا یوگا فعالیت دارند، باید دارای ویژگی های راحتی و انعطاف پذیری مناسب باشد . این سیستم جدید علاوه بر ارایه تشخیص زودهنگام، زمان و هزینه های تشخیصی و درمانی را با ایجاد گزارشی که شامل اطلاعاتی در مورد آسیب پذیری مدارهای عصبی مغز، تاثیر مورد انتظار بر عملکرد مغز و رتبه بندی شدتی است که ممکن است برای راهنمایی مداخله پزشکی اولیه مورد استفاده قرار گیرد، کاهش می دهد. اوتیسم در بزرگسالی چالش های متعددی برای فرد مبتلا و همراهان و به همراه دارد.

به همان میزانی که فرد مبتلا در دریافت و ابراز احساسات با مشکل مواجه می شود و نمی تواند ارتباط موفقی را تجربه کند، همراهان او هم باید در این امر همکاری لازم را داشته باشند. به طور مثال همراهان نباید انتظار داشته باشند فرد مبتلا به اوتیسم با ارتباط چشمی یا زبان اشاره متوجه منظور آن ها شود، بلکه باید با صبوری با او رفتار کنند. به این ترتیب نباید رفتارهای فرد اوتیسمی بی ادبی یا معاشرتی نبودن قلمداد شود، بلکه لازم است با این افراد همدلانه و حمایتگرانه رفتار کرد. شکل گیری روابط در بزرگسالان مبتلا به اُتیسم برای آنها امری چالش برانگیز است. رفتارهای منحصر به فرد و محدودیت های این افراد میتواند توانایی دوست یابی این افراد را شدیداً تحت تاثیر قرار دهد.علاوه بر این تجزیه و تحلیل فرایند های محیطی و مشکلات گوش دادن به دیگران مشکلات عدیده ای را در ارتباط این افراد ایجاد می کند.

همینطور ارتباطات عاشقانه برای این افراد امری بسیار دشوار و سخت است.یکی از دلایل این مهم  این است که ادامه دادن ارتباطات منظم و دایمی میتواند برای این افراد امری تقریبا غیر ممکن باشد و ارتباطات عاشقانه که در نهایت می بایستی به ازدواج ختم شود درکل نوعی ارتباط منظم و هدف مند است که نیاز مند به گستره ارتباطی وسیعی است.از طرفی دیگر ارتباط عاطفی در بخشی از فرایند خود نیاز مند ارتباط غیر کلامی رمز گشایی هایی است که تقریباً بزرگسالان مبتلا به اُتیسم از آن بی بهره اند . قیمت لباس مرد عنکبوتی سیاه ممکن است بسته به محل فروش، نوع جنس و کیفیت متغیر باشد . یک روش جدید مبتنی بر تصویربرداری موسوم به با کمک هوش مصنوعی، ارتباطات غیرطبیعی مانند اختلال در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای تکراری را که منجر به علایمی می شوند.

سپس ممکن است تصمیم بگیرند که برای تشخیص با یک متخصص بهداشت صحبت کنند ، یا نه. یک روانشناس یا روانپزشک با تجربه در ارزیابی و تشخیص اوتیسم از شما در مورد دوران کودکی و تجربیاتتان در مدرسه و بزرگسالی می پرسد. همچنین ممکن است برخی تست های روانشناختی یا روانپزشکی را انجام دهند. همچنین ممکن است برای ارزیابی مهارتهای ارتباطی اجتماعی شما از یک آسیب شناس گفتار (که به عنوان گفتاردرمانگر نیز شناخته می شود) مشاوره گرفته شود. همه این اطلاعات برای کمک به تشخیص اتیسم استفاده می شوند. اگر مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شوید ، ممکن است ذهناتن ارام شود و بفهمید که چرا احساس خاصی دارید یا اینطور رفتار می کنید. همچنین تشخیص ممکن است به شما و خانواده تان کمک کند تا چالش های پیش رویتان را درک کرده و با آنها کنار بیایید.

اکثر مقالات و گفتگو ها در مورد اوتیسم بر روی کودکان و حمایت خانواده ها از آنها متمرکز است . اما شاید ما فراموش می کنیم که این کودکان مبتلا به اوتیسم به زودی به یک بزرگسال تبدیل شده و هنوز نیز نیاز به حمایت و توجه و درک خانواده دارند . در فیلم زیر به صورت دقیق در این مورد صحبت شده است پیشنهاد می کنم حتما این ویدیو رو به صورت کامل مشاهده کنید. ممکن است یک فرد اوتیستیک در درک احساسات افراد دیگر مشکل داشته باشد. احساسات با پیام های ظریف ارسال شده توسط حالت چهره ، تماس چشمی و زبان بدن تفسیر می شوند. این موارد غالباً توسط یک فرد اوتیسم فراموش شده یا به غلط تفسیر می شوند. به همین دلیل ، ممکن است به اشتباه افراد اوتیسم بی ادب یا بی احساس قلمداد شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کودک اوتیسم در عصر جدید" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کودک اوتیسم در عصر جدید"، کلیک کنید.