کمک مالی به کودکان اوتیسم

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت : درحال حاضر 362 نفر از خدمات مراکز روزانه آموزشی توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم استفاده می کنند. 158 نفر در سه ماهه اول سال جاری مورد غربالگری اتیسم قرار گرفته که 63 نفر آنها دارای اختلال اتیسم شناسایی شده اند. حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: درحال حاضر به صورت ماهیانه مبلغ 727 میلیون تومان یارانه به 8 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم در استان خراسان رضوی تخصیص پیدا می کند. غربال و شناسایی اختلال اتیسم برای تمامی افراد به صورت رایگان انجام می گیرد. علاوه بر این، تمام توانخواهانی که بعد از شناسایی اتیسم و تشکیل پرونده برای دریافت خدمات توانبخشی به مراکز مراجعه می کنند، بدون توجه به دهک درآمدی، یارانه به آنها تعلق می گیرد.

کمک مالی به کودکان اوتیسم

کمک مالی به کودکان اوتیسم

بخشی از هزینه ها توسط بهزیستی و مبلغی نیز به عنوان شهریه توسط خانواده پرداخت می شود که پرداختی خانواده بین 600 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است. درصورتی که خانواده جزء دهک های اقتصادی پایین باشد، از این خدمات به صورت رایگان بهره مند می گردد. هنگام خرید لباس اسپایدرمن بزرگسال ، به دقت به توضیحات و مشخصات فنی محصول در وبسایت ها و فروشگاه ها توجه کنید . وی در خصوص روند انجام غربال و شناسایی کودکان دارای اختلال اتیسم، گفت: خانواده های دارای کودک 2تا 5سال در گام اول باید به سامانه غربال و تشخیص اختلال اتیسم به سایت بهزیستی کشور مراجعه نمایند و به سوالات طراحی شده پاسخ دهند.

اگر بعد از انجام تست غربال و در نتیجه ارزیابی مشکوک به اختلال تشخیص داده شوند، آدرس مراکزی که برای انجام غربال حضوری باید به آن مراجعه کنند در سامانه نمایش داده می شود. درصورتی که پایگاه های غربال در آن شهرستان فعال نباشد باید به ادارات بهزیستی شهرستان مراجعه کنند و مصاحبه حضوری انجام گیرد. در برخی موارد در این مصاحبه ها مشخص می شود که کودک به معلولیت دیگری مواجه است. درصورتی که کارشناس نیز کودک را مشکوک به اختلال اتیسم تشخیص دهد، کودک به پایگاه های غربال در شهرستان های مجاور ارجاع داده می شود. بعد از غربال اگر نتیجه آزمون تشخیصی مثبت باشد، کودک روند تشکیل پرونده را طی کرده و به مراکز  روزانه آموزشی توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم جهت بهره مندی از خدمات معرفی می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: یکی از موضوعات مهم برای کودکان طیف اوتیسم، آموزش وپرورش مهارت هایی است که کودک به آن ها نیاز دارد تا بتواند عملکردش را بهبود ببخشد و به صورت مستقل فعالیت هایش را انجام دهد. مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی مبتلایان به اختلالات طیف اتیسم با پرسنل با تجربه، متخصص و دوره دیده در زمینه اُتیسم و با دسترسی به تازه ترین یافته های علمی، گام های بلندی جهت امبه گزارش خبرگزارای خبرـآنلاین از سندج، به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک در چارچوب تفاهم نامه با انجمن اتیسم ایران، 1000 فقره وام 20 میلیون تومانی (مجموعاً 20 میلیارد تومان) به خانواده های دارای فرزند با بیماری اتیسم پرداخت می کند.

دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در جلسه امضای تفاهم نامه با انجمن اتیسم ایران، گفت: مسیولیت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران مطرح است و این بانک به عنوان اصلی ترین متولی قرض الحسنه در کشور، توجهی ویژه به این حوزه دارد. استفاده از جزییات مختلف مانند نوشته های ویژه بر روی لباس مرد عنکبوتی سفارشی ، آن را از دیگر لباس های مشابه متمایز می کند . وی اظهار داشت: خوشبختانه منظومه سامانه های آنلاین بانک کامل است و ارایه خدماتی همچون افتتاح حساب، درخواست وام، چک و سفته الکترونیک و… از طریق همراه بانک، پیشخوان مجازی و کیوبانک می تواند نقشی جدی در کاهش مراجعه افراد به شعبه باشد و افراد معرفی شده از سوی انجمن اتیسم ایران نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند.

تسهیل فرآیند پرداخت وام به بیماران اتیسم شمسی نژاد خاطرنشان ساخت: سقف فردی تسهیلاتی که به خانواده های دارای فرزند با بیماری اتیسم پرداخت می شود، 20 میلیون تومان به ازای یک فرزند بیمار با بازپرداخت 36 ماهه است. برای خانواده های دارای 2 و 3 فرزند بیمار نیز مبالغ 40 و 60 میلیون تومان با بازپرداخت 48 ماهه در نظر گرفته شده است. وی درباره نحوه دریافت تضامین وام های مذکور تصریح کرد: افرادی که امتیاز اعتباری بالایی داشته باشند، بدون ضامن وام خود را دریافت می کنند و سایرین نیز می توانند تضامین مختلفی از جمله چک و سفته الکترونیک ارایه کنند. بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه اقدامات مسیولیت اجتماعی خود مبنی بر حمایت از اقشار و آسیب دیدگان اجتماعی با رویکرد توانمندسازی افراد کم برخوردار، به خانواده های معرفی شده از سوی انجمن اتیسم ایران، وام پرداخت می کند.

«سعیده صالح غفاری» مدیرعامل و رییس هیات مدیره انجمن اتیسم ایران نیز در این جلسه ضمن تشکر از بانک قرض الحسنه مهر ایران برای حمایت از بیماران اوتیسم، ابراز امیدواری کرد در سال آتی حمایت های بانک از این بیماران افزایش یابد. همزمان با امضای تفاهم نامه 5 فقره وام که پیش تر تشکیل پرونده آن انجام شده بود، به حساب خانواده های دارای 2 و 3 فرزند اتیسم واریز شد. ایجاد صندوق همیاران اتیسم ایران به صورت اختصاصی برای انجمن و روی وب سایت بانک جهت واریز کمک های مردمی با قابلیت اعطای وام به صورت مادام العمر از محل مبالغ جمع آوری شده در این صندوق و همچنین ایجاد قابلیت دریافت کمک های مردمی برای صندوق همیاران اتیسم ایران در قالب پلتفرم کیوبانک و نرم افزار همراه بانک از جمله موارد همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و انجمن اتیسم ایران در آینده خواهد بود.

صرف 170 میلیارد تومان در حوزه مسیولیت اجتماعی در طول یک ماه این سومین اقدام بزرگ بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسیولیت اجتماعی است که در یک ماه گذشته صورت می گیرد. طراحی لباس بتمنی بچه گانه ممکن است با جزییاتی چون کلاه و ماسک جلوه خاصی را به فرد ببخشد . نیمه آذرماه بود که بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف حمایت بیش از پیش خود از مددجویان سازمان بهزیستی، متعهد شد 20 میلیارد تومان کمک بلاعوض به افراد جامعه هدف سازمان بهزیستی بابت پوشش هزینه درمان پرداخت کند. مجموع وام هایی که بانک قرض الحسنه مهر ایران در تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و انجمن اتیسم پرداخت می کند به 150 میلیارد تومان می رسد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران همچنین تا سقف 100 میلیارد تومان و سقف فردی هر وام 20 میلیون تومان با بازپرداخت 24 ماهه به افراد جامعه هدف طرح «همیاران مهر» در سرفصل های ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش و نیازمندان، کمک به آموزش افراد مناطق محروم و کمک هزینه درمان افراد بی بضاعت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور وام قرض الحسنه پرداخت می کند. افزون بر این، بانک قرض الحسنه مهر ایران هفته گذشته در چارچوب تفاهم نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، متعهد شد مجموعاً 30 میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، کارجو و کارآفرین وام قرض الحسنه پرداخت کند.

با توجه به کمک بلاعوض 20 میلیارد تومانی این بانک به مددجویان بهزیستی، این بانک در راستای مسیولیت اجتماعی خود مجموعاً 170 میلیارد تومان به 3 نهاد یاد شده کمک کرده است. ر درمان، آموزش و توانبخشی این اختلال برداشته است. درمان و آموزش در این مراکز مطابق با استانداردها و دستورالعمل های مصوب سازمان بهزیستی کشور در زمینه درمان، آموزش و  به صورت انفرادی و گروهی می باشد که توسط درمانگران متخصص و با تجربه در رشته های کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی و کودکان استثنایی انجام می پذیرد و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا سیستمی نوین را در امر درمان و آموزش این توانخواهان ارایه دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کمک مالی به کودکان اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کمک مالی به کودکان اوتیسم"، کلیک کنید.