کاربرد فتوشاپ چیست؟

 

نرم افزار فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی قدرتمند می باشد که شما میتوانید از این نرم افزار گرافیکی برای ویرایش کردن تصاویر مختلف و روتوش کردن تصاویر استفاده نمایید.

کاربرد فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ چیست؟

برای معرفی فتوشاپ باید بگوییم که نرم افزار فتوشاپ یک ویرایشگر حرفه ای است که هر فردی که در حوزه گرافیک و حتی انیمیشن فعالیت می کنند، نیاز به کار با فتوشاپ را دارند.

ضمن این که با توجه به قدرت این نرم افزار امروزه می توان آن را فراتر از یک نرم افزار گرافیکی به حساب آورد، و می توان گفت که با توجه به جایگاه ویژه فتوشاپ در بازار کار، امروزه فتوشاپ یک صنعت نیز به حساب می آید.

نرم افزار فتوشاپ می تواند با مد های رنگی مثل RGB، CMYK، Bit Map، Lab و غیره سر و کار داشته باشد. عکس‌های پرسنلی، پوسترهای تبلیغاتی، کارت‌های ویزیت، بنرها، سربرگ‌هارابط گرافیکی نرم‌افزارها، جلد نشریات، تیتراژ فیلم‌ها، محیط گرافیکی سایت‌ها و …..

همگی برای زیباتر شدن و حتی به وجود آمدن، باید یک‌بار از زیردست‌های کاربر فتوشاپ عبور کنند.

بیشتر عکس‌هایی که در اینترنت و سایت‌های مختلف و همچنین روی بنرهای کوچه و خیابان می‌بینید همگی کار فتوشاپ هستند!

دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام

کاربرد های فتوشاپ چیست؟

اگر نگاهی به اطراف خودمان بیندازیم، به احتمال زیاد یکی از محصولات طراحی شده توسط نرم افزار فتوشاپ را خواهیم دید. عکس‌های خاطره انگیز، کارت ویزیت، پوستر های تبلیغاتی، بنرها، سربرگ ها، طراحی رابط کاربری سایت‌ها و اپلیکیشن ها یا UI Design، تصاویر شبکه‌های مجازی، جلد نشریات و خیلی چیزهای دیگر که حتی به چگونگی مراحل تولید آن فکر نکردیم، توسط این نرم افزار قدرتمند ساخته شده اند. در ادامه چند مورد از مهمترین کاربردهای فتوشاپ شرح می‌دهیم.

کاربرد فتوشاپ در گرافیک

گرافیک یا به طور کامل تر، طراحی گرافیک یکی از شاخه های هنرهای تجسمی است.در این حرفه هنرمند به وسیله ی نقاشی، عکاسی یا روش های دیگر چاپ، تصاویری را خلق کرده و به روی سطوح مختلف اثر هنری اش را به نمایش میگذارد.

یکی از مهمترین کاربردهای فتوشاپ در طراحی گرافیک دیجیتال می‌باشد که به وسیله ی آن هنرمند می‌تواند تصاویری خلاقانه را با ابزارهای بی شمار و حرفه ای فتوشاپ طراحی کند و در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی، طراحی بسته بندی محصولات، ایجاد تایپوگرافی، طراحی جلد کتاب و.. به نمایش گذارد. هرمندان گرافیک می‌توانند با استفاده از این نرم افزار نقاشی های دیجیتال را نیز به تصویر بکشند.

کاربرد فتوشاپ در معماری

شاید به نظر عجیب باشد ولی فتوشاپ در معماری نیز کاربرد دارد! از جمله کاربرد فتوشاپ در معماری می‌توان به استفاده از آن در شیت بندی و پست پروداکشن اشاره کرد. معماران در طول تحصیل خود و یا در بازار کار، پروژه نهایی خود را باید به بهترین شکل ارائه دهند که فتوشاپ به راحتی این امکان را در اختیارشان قرار می‌دهد.

در پست پروداکشن به وسیله ی فتوشاپ، آن‌ها می‌توانند رندرهای نهایی خود را اصلاح کنند، پس زمینه ی دلخواه خود را طراحی کنند، مصالح مورد نظر را به سطوح اضافه کنند و حتی نور تصاویر را تغییر دهند.

کاربرد فتوشاپ در عکاسی

عکاسی هنر گسترده ای است که در زمینه های مختلف مانند پرتره، طبیعت و …کاربرد دارد. اما چیزی که به زیبا شدن هر چه بیشتر تصاویر ثبت شده ی عکاسان کمک میکند، آموزش فتوشاپ است. فتوشاپ در عکاسی پرتره کمک قابل توجهی به زیبایی تصویر می‌کند و ابزار های بینظیری در زمینه روتوش عکس و رفع ایرادات صورت سوژه دارد. فتوشاپ به عکاسان کمک می‌کند که کیفیت تصاویر را بالا ببرند و حتی عکس های قدیمی را ترمیم و بازسازی کنند.

همچنین به کمک این نرم افزار جذاب می‌توان پس زمینه تصویر، نور و کنتراست تصاویر ثبت شده را تغییر داد و بسیاری از فیلترها و تکنیک های عکاسی را بر روی تصاویر پیاده سازی کرد.

 

کاربرد فتوشاپ در طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری وب سایت یکی از بخش های مهم و اساسی مراحل طراحی سایت می‌باشد که فتوشاپ در این زمینه نیز به کمک طراحان آمده است. فتوشاپ با ابزار های پیشرفته خود در طراحی رابط کاربری Ui به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند بخش های مختلف وب‌سایت خود را به شیوه ای زیبا، حرفه ای و کاربر پسند خلق کنند.

دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

کاربرد فتوشاپ در طراحی تبلیغات

امروزه تبلیغات جایگاه بسیار مهمی در کسب و کارها دارد و هر صاحب کسب و کاری برای پیشرفت در کار خود مسلما حداقل یکبار به تبلیغات نیازمند شده است. طراحان به کمک فتوشاپ می‌توانند به راحتی پوسترها و بنر های تبلیغاتی را مطابق سلیقه ی مخاطب و در انواع سایز ها طراحی و عرضه کنند. فتوشاپ ابزاری بسیار مهم در صنعت برندینگ محسوب می‌شود و از آن در زمینه طراحی هویت بصری برند، کارت ویزیت و… استفاده می‌شود.

تاریخچه فتوشاپ

در کنار سرچ فتوشاپ چیست ویکی پدیا ممکن است بخواهید درباره تاریخچه کار با فوتوشاپ نیز بیشتر بدانید. در سال ۱۹۸۷ فردی به نام توماس نول که در دانشگاه میشیگان تحصیل میکرد توانست یک تصویر سیاه و سفید را در یک نمایشگر یک بیتی نمایش دهد.

این نرم افزار ابتدا در سال ۱۹۸۷ توسط برادران نول توسعه یافت و سپس در سال ۱۹۸۸ به شرکت Adobe Systems فروخته شد.

این برنامه به عنوان یک راه حل ساده برای نمایش تصاویر در مقیاس خاکستری در نمایشگرهای تک رنگ شروع شد. پس از تشویق جان، برادران هر دو از محل کار و مدرسه استعفا دادند تا یک برنامه کامل ویرایش تصویر بسازند.

فتوشاپ در ابتدا به عنوان زیرمجموعه ای از نرم افزار طراحی محبوب Adobe Illustrator در نظر گرفته شد و ادوبی انتظار داشت که چند صد نسخه در ماه به فروش برساند.

انتظارات برای موفقیت فتوشاپ به دلیل نگرانی در مورد قابلیت های رایانه های شخصی (PC) در اوایل دهه ۱۹۹۰ برای اجرای این برنامه کاهش یافت، زیرا به حافظه رایانه ای بیشتری نسبت به حافظه اکثر رایانه های شخصی نیاز داشت.

با این وجود، این نرم‌افزار فروش خوبی داشت و باعث فروش رایانه‌های شخصی جدیدتر با حافظه بیشتر شد و به عنوان یکی از اولین «برنامه‌های قاتل یا killer apps» شناخته شد (برنامه‌ای که بر فروش سخت‌افزار تأثیر می‌گذارد).

فتوشاپ جزء لاینفک بسیاری از صنایع مختلف از جمله انتشارات، طراحی وب، پزشکی، فیلم، تبلیغات، مهندسی و معماری شد.

در سال ۱۹۹۵، ادوبی حقوق فتوشاپ را به مبلغ ۳۴٫۵ میلیون دلار از برادران نول خریداری کرد. با پیشرفت کامپیوترها و پیشرفت فناوری عکاسی دیجیتال، تقاضا برای کار با نرم افزار فتوشاپ افزایش یافت.

مجموعه باتیس گرفی یکی از بهترین مجموعه های گرافیکی کشور بوده که متشکل از بهترین و مجرب ترین تیم طراحان گرافیک بوده و خدمات گرافیکی متعدد همراه با طراحی و سئو سایت و خدمات ادمینی و دوره های جامع علمی آکادمیک خدمت کاربران خود ارائه می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاربرد فتوشاپ چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاربرد فتوشاپ چیست؟"، کلیک کنید.

‫5 دیدگاه ها

  1. خیلی خوب بود! همیشه دنبال این بودم که بفهمم فتوشاپ چه استفاده‌هایی داره و این مقاله دقیقاً همون چیزایی که می‌خواستم رو توضیح داد. مرسی از توضیحاتتون!

  2. عالی بود! من تازه دارم فتوشاپ یاد می‌گیرم و این مقاله به‌دردم خورد تا بفهمم چطور می‌تونم ازش برای طراحی‌های حرفه‌ای استفاده کنم. مرسی!

  3. چه مطلب کاملی! فکر می‌کردم فتوشاپ فقط برای عکاساست، ولی حالا فهمیدم توی طراحی گرافیک، تبلیغات و حتی ساخت لوگو هم کاربرد داره. خیلی مفید بود!

  4. دمتون گرم! فتوشاپ خیلی ابزارهای کاربردی داره و این مطلب بهم کمک کرد بفهمم چه کارایی می‌تونم باهاش انجام بدم. واقعاً راهنمایی خوبی بود.

  5. خیلی جالب بود! همیشه فکر می‌کردم فتوشاپ فقط برای ادیت عکس استفاده می‌شه، ولی با خوندن این مقاله فهمیدم کلی کاربرد دیگه هم داره. مرسی از اطلاعات خوبتون!