چین: آماده همکاری برای حل مسالمت آمیز اختلافات و مناقشه ها هستیم

چین: آماده همکاری برای حل مسالمت آمیز اختلافات و مناقشه ها هستیم

وزارت خارجه چین دوشنبه گفت که پکن آماده است با همکاری روسیه و سایر کشورها امنیت اوراسیا و سایر نقاط دنیا را تضمین کرده و به حل مسالمت آمیز اختلافات و مناقشه ها کمک کند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری ایندکس ایران، وزارت خارجه چین در بیانیه ای به خبرگزاری تاس اعلام کرد: چین و روسیه اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل و قدرت های اصلی در حال ظهور هستند. کشورهای مسیولیت مهمی برای تضمین امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی دارند.

وزارت خارجه چین تاکید کرد: پکن آماده است ابتکارات امنیتی جهانی را با جامعه بین المللی از جمله روسیه اجرا کند. چین خواهان همکاری پایدار و برابر و همچنین توجه به نگرانی های معقول همه کشورهاست.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، چین آماده است «به حل مسالمت آمیز اختلافات و مناقشه های کشورها از طریق گفت وگو و مشاوره کمک کند.»

این بیانیه پس از آن صادر شد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پیشنهاد کرد یک نظام امنیتی جدیدی ایجاد شود که مشارکت میان کشورهای اوراسیای بزرگ هسته ای اصلی آن باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چین: آماده همکاری برای حل مسالمت آمیز اختلافات و مناقشه ها هستیم" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چین: آماده همکاری برای حل مسالمت آمیز اختلافات و مناقشه ها هستیم"، کلیک کنید.