موکب ثارالله گتوند در عمود ۲۳۵جاده نجف به کربلا میزبان زائران است – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

موکب ثارالله گتوند در عمود ۲۳۵جاده نجف به کربلا میزبان زائران است - خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایندکس ایران، مهدی تقیان دشت‌بزرگ صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات این موکب اظهار کرد: موکب ثارالله از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در ایام اربعین آغاز کرده و اکنون دهمین سال متوالی است که در حال خدمت‌رسانی به زائران در کشور عراق است.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله گتوند اضافه کرد: از جمله اقدامات این موکب اسکان روزانه ۸۰۰ نفر است که در فضایی مسقف و همراه با وسایل سرمایشی مکانی مناسب برای زائران فراهم شده تا بتوانند استراحت کنند.

وی، پخت روزانه چهار هزار پرس غذای گرم شامل صبحانه، ناهار و شام به زائران را از دیگر اقدامات این موکب عنوان کرد و ادامه داد: در طول روز نیز با کیک، چای، شربت و … از زائران پذیرایی می‌شود.

تقیان با بیان اینکه در این موکب همچنین نماز جماعت، زیارت عاشورا و روضه‌خوانی برپا می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی مهدکودک سیار با ارائه فعالیت‌هایی همچون نقاشی، کتابخوانی، وسایل بازی و … با اهدای جوایز به کودکان از دیگر اقدامات ما در این موکب است.

وی به دیگر اقدامات فرهنگی در این موکب اشاره کرد و افزود: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، نمایشگاه پوستر با عنوان «تین و زیتون» راه‌اندازی کردیم تا از این طریق گامی در حمایت از مردم فلسطین و نشان دادن مظلومیت مردم غزه به جهانیان برداریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله گتوند بیان کرد: در این نمایشگاه ۱۲۵ پوستر در ابعاد A۳ که توسط بچه‌های مسجد و کانون ثارالله گتوند طراحی و جمع‌آوری شده، به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این موکب حدود ۵۰ نفر آقا و ۲۵ خانم به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: پخت نان و کلوچه محلی و سنتی، غرفه کودکان، پذیرایی از بانوان و … از جمله اقدامات خانم‌ها در این موکب است.

تقیان با بیان اینکه این موکب از اول ماه صفر فعالیت خود را آغاز کرده و تا یک روز بعد از اربعین سید و سالار شهیدان برای خدمت‌رسانی به زائران فعال است، ابراز کرد: خدمات این موکب کاملاً مردمی بوده و بیش از ۸۵ درصد هزینه موکب توسط خیران تأمین شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری ثارالله گتوند نیز یاد آور شد: این کانون در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و تاکنون توانسته برنامه‌های بسیاری را در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، احکام، اردویی، ورزشی و … ارائه کند و از این طریق تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب کرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موکب ثارالله گتوند در عمود ۲۳۵جاده نجف به کربلا میزبان زائران است – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موکب ثارالله گتوند در عمود ۲۳۵جاده نجف به کربلا میزبان زائران است – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.