موردی از فوت بر اثر تب دنگی در خراسان رضوی گزارش نشده است

موردی از فوت بر اثر تب دنگی در خراسان رضوی گزارش نشده است

ایندکس ایران/خراسان رضوی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فوت یک نفر در مشهد بر اثر تب دنگی شایعه است.

زهرا نهبندانی در خصوص خبری مبنی بر فوت یک پزشک بر اثر تب دنگی که ساعاتی پیش در فضای مجازی منتشر شد، در گفت‌وگو با ایندکس ایران اظهار کرد: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فوت یک پزشک در مشهد بر اثر تب دنگی شایعه است.

وی با بیان اینکه آمار مربوط به این بیماری همان آمار قبلی است و تغییری نکرده است، اظهار کرد: تاکنون دو نفر مبتلا به تب دنگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم که با حال عمومی خوب مرخص شدند.

وی افزود: مورد جدید مشکوک یا مثبت از ابتلا به بیماری تب دنگی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد نداشتیم، همچنین پشه مهاجم آئدس نیز در استان گزارش نشده است.

وی تأکید کرد: مردم سعی کنند اخبار را از منابع معتبر و سایت دانشگاه علوم پزشکی و وبدا دنبال کنند و به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند.

گفتنی است بیماری‌ تب دنگی از طریق نیش پشه آئدس منتقل می‌شود و انتقال انسان به انسان ندارد، اما در موارد نادر ممکن است که از مادر باردار به جنین منتقل شود.

پایان خبر ایندکس ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موردی از فوت بر اثر تب دنگی در خراسان رضوی گزارش نشده است" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موردی از فوت بر اثر تب دنگی در خراسان رضوی گزارش نشده است"، کلیک کنید.