مصرف قهوه گانودرما در شیردهی

مضرات نوشیدن قهوه در دوران شیردهی

نوشیدن قهوه توسط زنان شیرده می تواند به به نوزاد ضرر بزند؟ فواید و مضرات احتمالی خوردن قهوه در زمان شیردهی چیست؟ این های سوالاتی هستند که بسیاری از مادران شیرده همیشه نگران از ما پرسیده اند. اگر شما هم چنین سوالاتی مانند قیمت قارچ گانودرما برای دیابت چند است و نحوه مصرف آن به چه صورت است را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. تاثیر مصرف قهوه در دوران شیردهی: موسسه شیردهی استرالیا چنین اظهار می دارد که  تا قبل از سن شش ماهگی فرآیند جذب و دفع کافیین هنگام نوشیدن قهوه در دوران شیردهی توسط مادر ممکن است تا 160 ساعت به طول بیانجامد (بیش از 6 روز) و به مادران در این خصوص هشدار می دهد و این در حالی است که زمان این فرایند پس از شش ماهگی به 3 تا 7 ساعت کاهش می یابد.

مصرف قهوه گانودرما در شیردهی

در حالی که خطرات احتمالی نوشیدن قهوه در دوران بارداری ترسناک است، خطرات کافیین در شیردهی نوزادان خفیف است. برخی از متخصصان ابراز نگرانی می کنند که کافیین ممکن است بر روی خواب نوزاد تاثیر بگذارد، اما بعد از انجام آزمایشات و مطالعه به این نتیجه رسیدند که خواب نوزادان 3 ماهه ای که در هنگام شیردهی مادرشان کافیین مصرف کردند، تاثیری معنادار نداشته است. تنها یک در صد از کافیینی که توسط مادر نوشیده می شود از طریق جریان خون وارد شیر مادر می شود و کافیین حدود 1 تا 2 ساعت پس از نوشیدن آن وارد شیر می شود. پس یک مادر می تواند زمان نوشیدن را با زمان شیر دادن به نوزاد تنظیم کند تا به نوزاد صدمه ای وارد نشود.

نوشیدن قهوه در دوران شیردهی

نوشیدن قهوه فوری لاته دکتر بیز برای چاقی تا چه میزان مجاز است؟ موسسه سلامت کودکان (وابسته به آکادمی اطفال آمریکا) چنین عنوان می کند که نوشیدن قهوه در دوران شیردهی چنانچه با فاصله باشد و در طی روز صرف شود تا سه فنجان در روز مشکلی ایجاد نمی کند و میزان کافیین موجود در ادرار کودک بسیار ناچیز خواهد بود. بر اساس تجربیات شخصی گروهی از مادران، نوشیدن کمی قهوه در دوران بارداری و بعد از آن  مخصوصا در زمستان فرزندان آنها را به نظر آرام تر و قابل کنترل تر می کند، اگرچه نوشیدن قهوه در دوران شیردهی در خصوص مادرانی که به ندرت قهوه مصرف می کنند منجر به بی قراری فرزند در کل روز می شود بنابراین نتیجه می گیریم که میزان مصرف قهوه به مادر و فرزند و عادت های معمول ایشان دارد.

مصرف 300 میلیگرم قهوه  (معادل 2 تا 3 فنجان) در روز به مادر و نوزاد صدمه ای وارد نمی کند. مضرات خوردن قهوه در زمان شیردهی آیا کافیین باعث کاهش میزان شیر مادر می شود؟ هیچ تحقیق یا مدرکی دال بر این مساله که کافیین باعث کاهش میزان تولید شیر مادر می شود، وجود ندارد. در واقع، یک تحقیق اعلام کرده است که کافیین علاوه بر این که ترکیبات شیر مادر را تغییر نمی دهد بلکه تا حدودی سبب تحریک تولید شیر نیز می شود. حتی اگر کاهش میزان تولید شیر مادر در مواردی مشاهده شود، ممکن است دلیل آن کاهش دفعات شیردهی به نوزادان باشد و نه مصرف کافیین. با این وجود، بعضی تحقیقات نشان داده که مصرف مداوم و شدید کافیین می تواند سطح آهن موجود در شیر مادر را کاهش داده و باعث بروز کمبود آهن یا کم خوآیا نوشیدن قهوه در زمان شیردهی مضر است؟

نوشیدن قهوه توسط زنان شیرده می تواند به آنها ضرر بزند؟ فواید و مضرات احتمالی خوردن قهوه در زمان شیردهی چیست؟  آیا نوشیدن قهوه در زمان شیردهی مضر است؟ نوشیدن قهوه توسط زنان شیرده می تواند به آنها ضرر بزند؟ فواید و مضرات احتمالی خوردن قهوه در زمان شیردهی چیست؟ به این دلیل که ممکن است کافیین از جفت عبور کند و بر رشد جنین اثر بگذارد به بسیاری از زنان گفته شده است در دوران بارداری مصرف کافیین را محدود کنند یا حتی مصرف آن را به طور کلی حذف کنند. بااین حال، احتمال کمی وجود دارد که کافیین بر نوزاد شیرخوار اثر بگذارد. بدن با کافیین قهوه چه می کند؟ بدن، پیش از آن که کافیین موجود در قهوه، به شیر مادر برسد یا فرصت پیدا کند بر نوزاد تاثیر بگذارد، بخش عمده ای از کافیین موجود در آن را می سوزاند.

به گفته ی دکتر توماس هیل در راهنمای داروها و شیر مادر، کافیین یک داروی کم خطر است. تنها 1 درصد از کافیین مصرفی یک زن وارد شیر او می شود، و این میزان اندک برای آسیب رساندن به نوزاد کافی نیست. زنان شیرده که می خواهند ایمن ترین رویکرد را برگزینند، به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، شایسته است میزان دریافت کافیین شان را تا حدود 300 میلی گرم در روز محدود کنند. این میزان کافیین برابر است با 2-3 فنجان قهوه. حتی مصرف بش از 300 میلی گرم کافیین نیز بر نوزاد تاثیر نخواهد گذاشت. بااین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به این موضوع اشاره می کند که مصرف بیش از حد کافیین به میزان 10 فنجان در روز ممکن است باعث بروز نشانه هایی مانند نق نق و عصبی بودن، در نوزاد شود.

سطح کافیین در شیر مادر، 1-2 ساعت پس از نوشیدن قهوه بالا می رود. اولین خط درمانی ، درمان با قارچ گانودرما برای پیسی است. از انواع داروهای خوراکی گرفته تا پمادها، آمپول ها و درمان با لیزر همگی در خط راه های درمان پیسی با کمک روش های پزشکی قرار می گیرند و به بهبود علایم پیسی کمک می کنند. برخی افراد بر این باور هستند که اسیدهای موجود در قهوه ممکن است باعث پایین تر آمدن محتوای آهن شیر مادر شود، هرچند هیچ مدرک علمی برای تایید آن وجود ندارد. شیر مادر به صورت طبیعی از نظر آهن پایین است، و نوزادان برای رشد عادی خود به آهن نیاز دارند، بنابراین، شایسته است مادرانی که قهوه می نوشند در مورد مکمل های آهن با یک پزشک مشورت کنند. قهوه تنها منبع کافیین نیست.

برخی راه ها برای مدیریت مصرف کافیین عبارتند از: زیر نظر گرفتن نوزاد در نظر گرفتن نحوه اثر گذاری دیگر گزینه های غذایی، غیر از کافیین، بر نوزاد دانستن این موضوه که سلامت فرد بالغ نیز مهم است نوشیدن کافیین بلافاصله پس از شیر دهی کاهش میزان مصرف کافیین در مورد نوزادانی که زودتر متولد شده اند باید استثنا قایل شد نی در بعضی نوزادان شیرخوار شود. به جای نوشیدنی های کافیینی از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟ مصرف محصولات بدون کافیین مانند قهوه بدون کافیین، چای سبز بدون کافیین یا دمنوش ها گزینه بسیار خوبی میتواند برای مادران شیرده باشد. شما همچنین می توانید از آب های طعم دار همراه با یک برش لیمو، شیر نیمه چرب یا کم چربی و یا آب میوه های بدون قند استفاده نمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصرف قهوه گانودرما در شیردهی" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصرف قهوه گانودرما در شیردهی"، کلیک کنید.