محکومیت یک شرکت پتروشیمی به پرداخت 872 میلیون دلار

محکومیت یک شرکت پتروشیمی به پرداخت 872 میلیون دلار

به گزارش ایندکس ایران از سازمان بازرسی کل کشور، معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از صدور حکم به محکومیت یکی از شرکت های پتروشیمی به پرداخت 872 میلیون دلار به نفع شرکت پتروشیمی جم با پیگیری این سازمان خبر داد.

میزان در خبری نوشت: ستار شیرعالی اظهار داشت: شرکت پتروشیمی جم در سال 1384 ادعای عدم وصول مطالبات ارزی خود به مبلغ 872 میلیون دلار را بر اساس قرارداد در هیات داوری مطرح کرده بود. و این موضوع در پی بروز اختلاف در اجرای قرارداد بلند مدت فروش اتیلن بین شرکت پتروشیمی جم (به عنوان تامین کننده) و یکی از شرکت های پتروشیمی (به عنوان مصرف کننده) انجام شده بود.

وی ادامه داد: پس از طرح موضوع، هیات اول داوری در سال 1396 رای به عدم صلاحیت رسیدگی به لحاظ دولتی بودن شرکت پتروشیمی جم صادر کرد اما هیات دوم داوری در تیر 1399 رای به محکومیت شرکت پتروشیمی مصرف کننده به پرداخت مبلغ یادشده در وجه شرکت پتروشیمی جم را صادر و موضوع در همین حد باقی مانده بود.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور افزود: با انعکاس موضوع به سازمان بازرسی کل کشور، بررسی مطالبات و تعاملات بین شرکت های یادشده در دستور کار قرار گرفت، در نهایت با پیگیری رییس سازمان بازرسی، اعمال ماده 477 آیین دادرسی کیفری از رییس قوه قضاییه درخواست شد.

شیرعالی اضافه کرد: در ادامه با تجویز اعاده دادرسی و ارجاع پرونده به شعبه یکم دیوان عالی کشور، شعبه مربوطه در دادنامه ای، رای محکومیت شرکت پتروشیمی مصرف کننده به پرداخت 872میلیون دلار در وجه شرکت پتروشیمی جم را صادر کرد.

بر اساس این گزارش به دنبال صدور این رای، شرکت پتروشیمی جم با ارسال نامه ای به سازمان بازرسی مراتب قدردانی خود را بابت پیگیری های جدی این نهاد نظارتی در احقاق حق جمع کثیری از بازنشستگان کشوری اعلام کرد.

47236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محکومیت یک شرکت پتروشیمی به پرداخت 872 میلیون دلار" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محکومیت یک شرکت پتروشیمی به پرداخت 872 میلیون دلار"، کلیک کنید.