صادرات 20 میلیون دلار فرآورده های دامی از اصفهان

صادرات 20 میلیون دلار فرآورده های دامی از اصفهان

ایندکس ایران/اصفهان مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه به بیش از 10 نوع فراورده های لبنی مجوز صادرات از استان اصفهان را دادیم، گفت: در دو ماه اخیر بیش از 20 میلیون دلار فرآورده های دامی از استان اصفهان و بیش از 2 هزار تن فرآورده های لبنی معادل 4 میلیون و 189 هزار دلار فراورده های لبنی صادر شده است.

سیدرضا موسوی، مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان، امروز (شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به مناسبت روز جهانی شیر، اظهار کرد: استان اصفهان در حوزه دام و طیور کشور یکی از استان های پیشرو است و حدود 10 درصد از این صنعت را معادل بیش از 2 میلیون و 360 هزار تن فرآورده های دامی و یک میلیون و 900 هزار تن شیر خام به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور ماموریت امنیت و ایمنی غذایی مردم را عهده دار است، افرود: در این راستا سال 1402 بیش از 17 میلیون دز واکسن برای مقابله با بیماری های مختلف به دام های استان تزریق شده است تا از انتقال بیماری به دام و انسان جلوگیری شود. در دو ماه اخیر بیش از 20 میلیون دلار فرآورده های دامی از استان اصفهان صادرات شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه عرضه شیر با کیفیت و سالم در تراز بین الملل نتیجه تلاش های کارکنان سازمان دامپزشکی کشور و استان است، گفت: امنیت غذایی به صورت برنامه ریزی شده با نمونه برداری، خون گیری و تست های متوالی این ماموریت مهم را انجام می دهند. بر این اساس در دوماه اخیر بیش از 2 هزار تن، معادل 4 میلیون و 189 هزار دلار فراورده های لبنی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این صادرات از تنوع مناسبی برخوردار است و به بیش از 10 نوع فراورده های لبنی مجوز صادرات از استان اصفهان را دادیم، اضافه کرد: همچنین محور اصلی صادرات محصولات لبنی ما کشورهای اوراسیا هستند، ممیزی های صادرات به اوراسیا بسیار سختگیرانه است به گونه ای که امروز فرآورده های لبنی خود را با بیش از 130 پارامتر آزمایش انجام می دهیم و تراز کیفیت خود را تبدیل به یک فرهنگ در جامعه دامداری می کنیم و هیچ شیری بدون انجام آزمایش های لازم مجوز صادرات نخواهد گرفت.

به ازای هر اصفهانی 344 لیتر یا کیلوگرم شیر در استان اصفهان تولید می شود

حسین ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه استان اصفهان با افتخار پرچم دار صنعت پرورش گاو شیرده و تولید شیر را در کشور بر عهده دارد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با همیاری تشکل ها و دامداران وظیفه تامین امنیت غذایی و تولید محصولات با کیفیت، سالم با قیمت مناسب برای مردم را برعهده دارد، در این راستا بیشتر مراکز تولید شیر کودک، شیر مورد نیاز خود را از استان اصفهان تامین می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، همواره در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از نظر کیفیت و کمست بهترین شیر را تولید کند، تصریح کرد: سرانه تولید شیر بر اساس پنج میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر جمعیتی که در استان اصفهان مد نظر قرار دهیم به ازای هر اصفهانی 344 لیتر یا کیلوگرم شیر در استان اصفهان تولید می کنیم. به مناسبت روز جهانی شیر و الگوی اصلاح تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر، 11 خردادماه در گذر چهارباغ جشن ملی برگزار خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: امروز با تولید سالانه نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار تن شیری که در استان اصفهان تولید می شود، 15 درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است. کل تولیدات و صادرات شیر در کشور طی سال گذشته که در نظر گرفته ایم میانگین و سرانه مصرف ما در کشور 110 کیلوگرم است که عدد پایینی است و باید این عدد را به جایگاه اصلی خود افزایش دهیم.

پنجمین سال بزرگداشت روز جهانی شیر، برگزار می شود

محمد جعفر فوده، نایب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما به جهت اجرای مسیولیت اجتماعی سال 1403 را بر بهبود الگوی تغذیه متمرکز شدیم، اظهار کرد: نخستین رویداد پیش روی ما روز جهانی شیر است اما فقط به شیر و لبنیات نمی پردازیم و کل تغذیه انسان ها مد نظر است بر این اساس تخم مرغ که بهترین پروتیین اول و بعد پروتیین شیر از لحاظ ترکیب اسیدهای آمینه است.

وی از همکاری اتاق بازرگانی در تمام الگوهای مصرف و الگوهای تغذیه خبر داد تا متخصصان را گرد هم بیایند و یک تغییر بزرگ در نگرش و تغذیه ی افراد انجام شود.

رضا زاهدی دبیر اجرایی رویداد بزرگداشت روز جهانی شیر، با تاکید بر اینکه امسال پنجمین رویداد بزرگداشت روز جهانی شیر است، اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی مصرف شیر در دنیا است، پس باید این مسیله را جدی دنبال کرد، از دستاوردهای سال های گذشته این نشست ها تولید مستندی در صدا و سیما و برگزاری روز جهانی شیر در وزارت جهاد بود.

300 بازرس سلامت محصولات لبنی در استان اصفهان نظارت می کنند

علی پارسا معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه حدود 300 بازرس بر بهداشت محیط و عرضه سالم محصولات لبنی در استان اصفهان نظارت می کنند، گفت: این بازرسان به صورت 45 روز یکبار از واحد های لبنیاتی بازدید می کنند، در سال 1402، از 60 مورد نمونه برداری از عرضه لبنیات و شیر 28 مورد آن عدم انطباق با استانداردهای موجود را داشت که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

پایان خبر ایندکس ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صادرات 20 میلیون دلار فرآورده های دامی از اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صادرات 20 میلیون دلار فرآورده های دامی از اصفهان"، کلیک کنید.