زیرساخت های ترانزیتی گیلان تقویت می شود – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

زیرساخت های ترانزیتی گیلان تقویت می شود - خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایندکس ایران، مهرداد بذرپاش عصر شنبه در نشست بررسی عملکرد دستگاه های خدمات رسان استان گیلان در سفرهای نوروزی اظهار کرد: تاکنون بر اساس روایت های آماری 426 میلیون تردد در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور همزمان با تعطیلات نوروز به ثبت رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی از جابجایی 8 میلیون نفر از طریق شبکه حمل و نقل عمومی در نوروز خبر داد و اضافه کرد: این آمارها نشاندهنده اعتماد و رضایت مردم از شبکه حمل و نقل عمومی است.

بذرپاش کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر جاده ای را از اهم ماموریت های راه و شهرسازی در اجرای پروژه ها خواند و بیان کرد: پروژه های جاده سازی در کشور با هدف ایمن سازی، کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده ای و ایجاد آرامش برای مسافرین دنبال می شود.

وی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با برهم زنندگان نظم و امنیت جاده ها افزود: لحاظ مکانیزم ها و سرفصل های تنبیه و تشویقی برای مدیریت ترافیک در محورها مورد توجه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گیلان یک استان ترانزیتی است، گفت: وجود گمرک آستارا و راه اندازی خط ریلی رشت – کاسپین در آینده نزدیک در گیلان این استان را به شاهراه ترانزیتی کشور و حتی منطقه تبدیل کرده است.

بذرپاش از رشد 58 درصدی ترانزیت جاده ای در کشور خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده های آماری ترانزیت جاده ای از ترانزیت 9.3 میلیون تنی به 14 میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ترانزیت همانند نفت یک سرمایه ملی و ارزشمند است، افزود: فراهم سازی زیرساخت های ترانزیتی در گیلان از برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زیرساخت های ترانزیتی گیلان تقویت می شود – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زیرساخت های ترانزیتی گیلان تقویت می شود – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.