رشادت‌ها و اخلاص شهدا باید برای نسل جدید تبیین شود

رشادت‌ها و اخلاص شهدا باید برای نسل جدید تبیین شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود تأکید کرد که رشادت‌ها و اخلاص شهدا باید برای نسل جدید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ایندکس ایران، محفل شعرخوانی عاشق نور به مناسبت سالگرد شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در این محفل اظهار کرد: امروز تنها چیزی که در نظام اسلامی به یاد شهدا مانده، همین مراسم‌هاست که باید خیلی پررنگ شود.

حسین صفری با بیان اینکه یاد شهدا را باید زنده نگه داشت، ادامه داد: باید بیشتر از شهدا گفت تا نسل‌های جدید یاد و خاطره رشادت‌ها، دلاوری‌ها و اخلاص آنان را فراموش نکنند و شهدا الگوی نسل جدید شود.

وی با اشاره به واژه محاکات و جایگاه آن بین شعرا گفت: محاکات یک نوع گزارش‌دهی است؛ از سیر آفاق و انفس که هنرمندان بعد از ارتباط دلی با عالم معنا آن را به شکل هنر خود بازتاب می‌دهند و هنرمند آن را تکلیف خود برای به کمال رسیدن می‌داند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود متذکر شد: شاعران از این حکمت بی‌بهره نبوده و گزارشی از شرح دل و شرح سفر به عالم معنا را برای ما به ارمغان می‌آورند.

در ادامه شاعران اشعاری در وصف رشادت‌های شهدا سرودند.

حسین‌پور شلمانی معروف به حسین قمی فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سال ۱۳۹۶ در منطقه تدمر سوریه به شهادت رسید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رشادت‌ها و اخلاص شهدا باید برای نسل جدید تبیین شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رشادت‌ها و اخلاص شهدا باید برای نسل جدید تبیین شود"، کلیک کنید.