خواص رب انار در طب سنتی

بسیاری از ما از رب انار به عنوان چاشنی استفاده می کنیم و هر ساله در فصل انار آن را با جوشاندن و دم کشیدن میوه انار تهیه می کنیم. رب انار اگر از انار مرغوب و فرآیندی تمیز تهیه شود فواید زیادی برای بدن دارد زیرا در حین تهیه رب انار پلی فنل و الاژیک اسید در اثر حرارت از بین نمی رود و فقط ویتامین C کاهش می یابد. در ادامه torshvash.ir ، مزایا و معایب استفاده از رب انار را آورده ایم.

نوع رب انار شیرین:

انارهای شیرین بافتی خنک و ملایم دارند و خواص دارویی کمتری نسبت به انارهای ترش و شیرین دارند. رب انار شیرین برای اصلاح و تصفیه خون مفید است.

نوع رب انار ملس:

رب انار ملاس به دلیل طعم بی نظیرش خنک و مرطوب و نزدیک به متوسط ​​و پرطرفدار است. خواص درمانی لیمو ترش و شیرین بیشتر از لیمو شیرین و فلفل است که در کاهش قند، جوش و خون مفید است.
خواص رب انار در طب سنتی
انواع رب انار:

انار تارت طعمی تازه و مرطوب دارد. رب انار را می توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و افزایش اشتهای خانم باردار استفاده کرد اما زیاده روی در خوردن باعث یبوست می شود.

رب انار شیرین یا ترش

انارها به 3 دسته ترش، شیرین و معتدل تقسیم می شوند. در طب سنتی و کتاب ابوعلی سینا آمده است که انارهای شیرین را ترجیح می دهند و به دنبال آن انارهای نیمه گرد یا شیرین و ترش و در نهایت انار ترش را ترجیح می دهند.

خواص پودر انار همه را شگفت زده خواهد کرد

سرشار از ویتامین

میوه انار حاوی فیبر، پتاسیم، ویتامین C، سایر آهن، کربوهیدرات ها، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنل، اسید اولئیک، قند، ویتامین A، گروه ویتامین های B، B1، B2، B3، B6، E است.

کاهش کلسترول

رب میوه انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی فنول» است که کلسترول بد (LDL) خون را کاهش می دهد و از تشکیل پلاک های چربی در رگ ها جلوگیری می کند. سطوح بالای کلسترول در رگ ها می تواند آنها را سفت کند و منجر به بیماری قلبی شود.

لاغر

از پوست انار و آب انار در رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده می شود، زیرا انار سرشار از ویتامین های A، B و C است که به متابولیسم در بدن کمک می کند. برای لاغری بهتر است از انار با معده خالی استفاده شود، زیرا از این طریق بهتر جذب می شود. برای رسیدن به وزن مطلوب، تغذیه صحیح، ورزش و ورزش کافی همراه با مصرف ناشتا پوست انار مفید است.

بارداری
رب انار حاوی نیاسین است که یک ماده مهم در رشد مغز جنین است، بنابراین مصرف آن به زنان باردار توصیه می شود. خانم های باردار می توانند برای کاهش حالت تهوع و افزایش اشتها از رب انار استفاده کنند.

انرژی خود را افزایش دهید

رب انار سرشار از ویتامین های گروه B است، ویتامین B1 به عنوان یک کاتالیزور در بدن عمل می کند و باعث فعالیت مناسب آنزیم ها می شود و شما را همیشه پر انرژی می کند.

هضم آسان غذا

خوردن رب انار یبوست را راحت می کند.

تقویت ایمنی

تفاله انار حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین C زیادی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پیشگیری از سرطان

رادیکال های آزاد به بافت های بدن آسیب می رسانند و باعث بیماری هایی مانند اختلالات قلبی یا سرطان می شوند. رب انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. مصرف رب انار می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد زیرا آنتی اکسیدان های موجود در رب انار به سلول های بدن در حمله به رادیکال های آزاد کمک می کند. مصرف منظم آب و رب انار خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات را در مردان کاهش می دهد.

تصفیه خون

استفاده از انار با معده خالی به تصفیه خون کمک می کند.

درمان آفات

رب انار به درمان زخم های دهان کمک می کند. برای بهبود زخم های دهان مقداری انار تلخ را به صورت موضعی روی زخم یا زخم بمالید.

درمان زخم بینی

در طب سنتی از ضماد عسل و رب انار برای درمان زخم های داخلی بینی و سینوس ها استفاده می شود.

درمان فشار خون بالا

پودر انار برای افراد مبتلا به فشار خون مفید است اما این افراد برای کنترل فشار خون باید از پودر انار ترش استفاده کنند.

پیشگیری از بیماری آلزایمر

مصرف رب انار با داشتن ویتامین B3 (نیاسین) باعث بهبود عملکرد مغز، بهبود حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر می شود.

از پیری زودرس جلوگیری می کند

رب انار حاوی نیاسین است و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند و در نتیجه پوست را سالم نگه می دارد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.
برای خرید ترشی انار با ما تماس بگیرید.

مضرات و عوارض مصرف رب انار

همانطور که در قسمت سلامت گفته شد رب انار به دلیل وجود آهن دیر هضم است و افراد سردسیر نباید رب انار را زیاد مصرف کنند.

مصرف رب انار معده را ضعیف می کند و باعث نفخ می شود، بنابراین افرادی که از زخم معده و روده رنج می برند نباید رب انار مصرف کنند.

مصرف زیاد انار باعث یبوست، گلودرد و درد شکم می شود و افراد مبتلا به بیماری های ریوی نباید انار مصرف کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خواص رب انار در طب سنتی" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خواص رب انار در طب سنتی"، کلیک کنید.