تجربه‌های موفق و ناموفق از اجاره سند

بسیاری از افراد برای آزادی یکی از عزیزانشان از زندان نیاز مبرمی به تهیه سند دارند. در صورتی که اعضای اصلی خانواده زندانی سندی برای ارائه به دادگاه در دست نداشته ‌باشند، اجاره سند می‌تواند کمک کننده باشد.

معمولاً برای اجاره سند برای دادگاه یک قرارداد بین مالک سند و اجاره کننده نوشته شده و مبلغی به ‌عنوان بهای اجاره بین آنها رد و بدل می‌شود که در اغلب اوقات مشکلاتی برای مالک و اجاره کننده به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات لازم است با قوانین اجاره سند به ‌طور کامل آشنایی داشته و در این زمینه حتماً با یک وکیل حرفه‌ای مشورت کنید.

تجربه‌های موفق و ناموفق از اجاره سند

مراحل آزادی متهم با اجاره سند

در بسیاری از موارد متهم باید تا پایان تحقیقات در بازداشتگاه به سر ببرد اما معرفی سند و ارائه وثیقه می‌تواند متهم را به ‌مدت محدود از بازداشت نجات دهد. نکته مهم این است که سند اجاره‌ای باید دارای چه معیارهایی باشد؟

در مرحله اول ارزش سند اجاره‌ای باید با جرمی که متهم مرتکب شده یکسان باشد. ملک معرفی برای ارزیابی قیمت به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع داده‌می‌شود. در صورتی که کارشناس سند را تایید کند، دستور بازداشت سند طی یک نامه به اداره ثبت ‌اسناد فرستاده می‌شود. بعد امضای قرار قبولی، قاضی متهم یا مجرم را آزاد می‌کند. با این کار متهم یا مجرم می‌تواند مراحل قانونی پرونده را در کنار خانواده خود پیگیری کند.

مهم‌ترین مشکلات حقوقی درباره اجاره سند

متأسفانه در اغلب اوقات مشاهده شده مؤسسه حقوقی فعال در زمینه اجاره سند از اعتبار خوبی برخوردار نیست. این موضوع باعث می‌شود خانواده زندانی و مالک سند در مسیر آزادی زندانی با خطرات مختلفی رو به رو شوند. نکته‌ای که باید در نظر داشته ‌باشید این است که در بحث اجاره سند و ارائه وثیقه به دادگاه به هیچ‌عنوان بی‌پروا و با عجله عمل نکنید. کوچک‌ترین اشتباه شما می‌تواند روند پرونده را سخت‌تر کند.

این نکته را به یاد داشته‌ باشید اگر مالک سند تمایل دارد در کوچه و خیابان با شما قرار بگذارد، حتماً به او شک کنید. برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری سعی کنید قرارداد اجاره سند خود را حتماً در یک مؤسسه حقوقی معتبر یا دفتر حقوقی منعقد کنید. کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی کارپردازان می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. کافیست با آنها در ارتباط باشید.

عدم احراز هویت مالک سند

یکی از مشکلات حقوقی در زمینه اجاره سند، عدم احراز هویت مالک سند توسط خانواده زندانی است. توصیه می‌کنیم برای اجاره سند ملکی حتماً از قبل مالک آن را به‌ طور کامل شناسایی سپس اعتماد کنید. در بسیاری از مواقع مشاهده شده مالک سند از بی اطلاعی خانواده زندانی سوء استفاده کرده و در قبال اجاره سند خود درخواست مبالغ میلیونی از خانواده زندانی دارد.

نکات جلوگیری از کلاهبرداری در زمینه اجاره سند

اگر به ‌جای مالک سند، شخصی دیگری در جلسه تنظیم قرارداد اجاره سند حضور پیدا کرد، قبل انجام هر کار کارت شناسایی وکیل را مشاهده کنید. حتماً راجع به سابقه مالک سند یا مؤسسه حقوقی تحقیقات لازم انجام دهید.

یکی از حقوق اساسی خانواده زندانی این است که درباره رزومه کاری شرکت حقوقی به ‌طور کامل مطلع شود. سند مورد اجاره می‌تواند به رؤیت خانواده زندانی رسیده و از صحت آن اطمینان حاصل شود.

در خصوص ارزش ملک برای ارائه به دادگاه هرگز به حرف یک یا چند نفر اطمینان نکرده و با یک کارشناس ملک در این زمینه مشورت کنید. سعی کنید قبل انعقاد قرارداد اجاره سند حتماً با مالک سند به ‌طور مفصل درباره شرایط و ارزش سند صحبت کنید.

نکته بعدی که در اجاره سند باید به یاد داشته ‌باشید این است که مشخصات طرفین (مالک و اجاره کننده سند) به ‌طور کامل در قرارداد بدون خط خوردگی نوشته شده باشد.

به مالک سند حق بدهید که در ازای بازداشت سندش از شما وثیقه و وجه ضمانت طلب کند. در بحث اجاره سند طرف قرارداد باید از طرف خود و وثیقه ‌گذار باید ضمانت بدهد. به همین دلیل تمام هزینه‌ها باید به ‌حساب طرف قرارداد واریز شود. نتیجه می‌گیریم خانواده زندانی هرگز نباید مبالغی از طریق کارت به کارت به‌حساب شخصی به جزء طرف قرارداد واریز کند.

متأسفانه برخی از اعضای خانواده زندانیان به ‌دلیل شرایط روحی و روانی سختی که پیش روی ایشان قرار دارد، بررسی‌های لازم و کافی درباره سند اجاره‌ای را انجام نداده و دچار مشکلات حقوقی زیادی می‌شوند. در بسیاری از موارد از زندانی یا خانواده او کلاهبرداری هم می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی مالک سند هم فرار متهم و مجرم از زندان است. در این شرایط دادگاه حق دارد تا بازگشت متهم سند اجاره‌ای را نزد خود نگه دارد.

نقاط قوت اجاره سند برای آزادی زندانی

تأمین وثیقه و ارائه آن به دادگاه می‌تواند فرآیند آزادی زندانی را سرعت ببخشد. استفاده از سند اجاره‌ای باعث می‌شود افراد اموال خود را حفظ کرده و از آنها برای تأمین وثیقه دادگاه استفاده نکنند. در مواردی که خانواده زندانی توانایی فراهم کردن وجه نقد برای سپردن به دادگاه و مراجع قضائی را ندارند، اجاره سند می‌تواند یک راه مقرون به صرفه باشد.

نقاط ضعف اجاره سند

عدم آگاهی دو طرف از قوانین و شرایط اجاره سند می‌تواند مشکلاتی را برای آنها به‌همراه داشته ‌باشد. در موارد محدود اجاره سند می‌تواند زندانی را برای فرار تشویق کرده همچنین استفاده نامناسب از سند و تعارض منافع را به ‌همراه داشته‌ باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اجاره سند به چه مراجعی می‌توان مراجعه کرد؟

برای دریافت هرگونه اطلاعات درباره شرایط اجاره سند منابع مختلفی وجود دارند که معتبرترین آنها مشاوران حقوقی هستند. مشاوران حقوقی در زمینه دعاوی کیفری و مدنی می‌توانند اطلاعات لازم درباره فرآیند اجاره سند و موارد قانونی مرتبط با آن در اختیار شما قرار دهند.

دستگاه‌های قضائی و دادگاه‌ها از دیگر منابع کسب اطلاعات درباره فرآیند اجاره سند هستند. با مراجعه به این مراجع قضائی فرم‌ها، مستندات و دستورالعمل‌ها خیلی راحت‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بعضی از سایت‌های رسمی دولتی اطلاعات قانونی مفصلی در اختیار کاربران قرار می‌دهند که با استفاده از این اطلاعات می‌توان تصمیم عاقلانه تری درباره اجاره سند برای تأمین وثیقه و ارائه به دادگاه اتخاذ کرد. برخی از مراکز حقوقی غیر انتفاعی هم اطلاعات مفیدی درباره فرآیند اجاره سند در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

قبل اجاره سند چه اقداماتی باید انجام داد؟

اولین و مهمترین کار بررسی اطلاعات هویتی و مدارک قانونی شخص اجاره دهنده سند است. حتماً قبل اجاره سند نظرات افراد قبلی درباره صحت سند را جویا شوید. این نکته را فراموش نکنید برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در اجاره سند، حتماً یک قرارداد رسمی قانونی در این زمینه نوشته و تمام شرایط قانونی و اطلاعات مالک سند و اجاره کننده را در آن ذکر کنید.

نتیجه گیری

در پایان باید بگوییم اجاره سند یک امر حقوقی مهم و نشان دهنده یک تعامل مفید بین افراد و مراجع قانونی است. استفاده از اجاره سند به زندانیان کمک می‌کند تا مدتی خارج از زندان در کنار خانواده خود سپری کنند. برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در فرآیند اجاره سند پیشنهاد می کنیم از مشاورین حقوقی مطمئن کمک بگیرید. تیم کارپردازان با چندین سال سابقه در زمینه امور حقوقی و اجاره سند آماده خدمات رسانی به شما می باشند. کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود. همراه ما باشید.

 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تجربه‌های موفق و ناموفق از اجاره سند" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تجربه‌های موفق و ناموفق از اجاره سند"، کلیک کنید.