اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز - خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایندکس ایران، مجتبی عبداللهی عصر شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و همراهان شهیدشان، افزود: همواره تلاش کردیم که با تمام توان و اختیارات خود در راستای توسعه همه جانبه اقتصاد استان بر مبنای تولید و تجارت اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد رضایتمندی در فعالان اقتصادی استان را به عنوان یک هدف بزرگ در استان دنبال کردیم چراکه در تعاقب این امر رونق تولید، تجارت، اشتغال و در مجموع رشد اقتصادی استان و به تبع آن کشور را خواهیم داشت.
عبداللهی با اشاره به دستاوردها و توفیقات ارزشمندی دولت سیزدهم و در راس آن رییس جمهور شهید آیت الله رییسی، گفت: بی شک اقدامات و ثمرات دولت سیزدهم در ادوار قبلی نظیر نداشته است.
وی با بیان اینکه تلاش ها و دستاوردهای دولت سیزدهم به شایستگی اطلاع رسانی نشد، افزود: اخلاق مداری یکی از ویژگی شهید آیت الله رییسی بود ولی ولایتمداری، ولایت پذیری، مجاهدت و اخلاص وی بسیار شاخص تر بود که ما باید بعنوان کارگزاران این نظام از این خصایل الگو بگیریم.

استاندار البرز به بخشی از دستاوردهای دولت صادق الوعده سیزدهم اشاره کرد و گفت: احیای بیش از هزار و 300 معدن کوچک مقیاس، احیای بیش از 5 هزار واحد اقتصادی راکد و ایجاد 118 هزار اشتغال، عضویت رسمی در پیمان همکاری های شانگهای، انعقاد 370 تفاهم نامه در حوزه های اقتصادی، افزایش 9.7 درصدی ارزش صادرات، گذر از تجارت 100 میلیارد دلاری، 4 هزار و 193 میلیون دلاری سرمایه خارجی جذب شده، افزایش صد در صدی در حوزه ذخایر گندم، افزایش 10 برابری یارانه ها، افزایش صادرات از درآمدهای نفتی، رکورد تجارت غیرنفتی با ارزش 112 میلیارد دلار، کاهش نرخ بیکاری، رتبه بندی معلمان که بیش از 50 هزار میلیارد تومان بار مالی داشت، تنها بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

وی افزود: در دولت نهم و دهم مجموعاً یک میلیون و 200 مسکن ساخته شد و از این تعداد حدود 850 هزار واحد تحویل داده شد و از این تعداد حدود 280 هزار واحد مسکن ایندکس ایران در کشور مانده بود که دولت سیزدهم خود را موظف به تحویل آن کرد و تنها در شهر جدید مهستان حدود 10 هزار واحد مسکن ایندکس ایران تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

عبداللهی گفت: پروژه های بزرگ بیمارستانی در استان افتتاح و دنبال شد که بیمارستان های شهید سلیمانی و به آفرین در فردیس تکمیل شد و پروژه های بیمارستان کمالشهر، سیدالشهدا، تامین اجتماعی هشتگرد، طالقان، خورشید و… نیز با سرعت در حال تکمیل هستند، بواسطه این اقدامات در دولت سیزدهم حدود هزار و 500 تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه شد.

عبداللهی با اشاره به نهضت مدرسه سازی، گفت: 100 مدرسه در سفر اول رییس جمهور تعهد کرده بودیم که محقق شد و در سفر دوم نیز 100 مدرسه در دستور کار قرار گرفت که تاکنون حدود نیمی از آن تکمیل شده است.

اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز

وی افزود: اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز کنار بیمارستان امام علی (ع) در عظیمیه کرج در حال تکمیل است که بخش عمده آن در 4 تیر ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عبداللهی گفت: در این بیمارستان، بیماران مبتلا به سرطان با تعرفه های دولت مورد مداوا قرار می گیرند.

وی با اشاره به پروژه های راهسازی استان، افزود: در این راستا نیز بخشی از اتوبان شهید سلیمانی در سفر رییس جمهور محترم مورد بهره برداری قرار گرفت که درصدد هستیم تا هفته دولت ادامه آن نیز تکمیل و افتتاح شود، همچنین در این مسیر بلندترین پل خاورمیانه با سرعت در حال پیشرفت است.

استاندار البرز افزود: در حوزه انتقال آب سد به شهرمهستان، نظرآباد، ساوجبلاغ و در حوزه برق نیز با بهره برداری از پست 400 کیلوولت در کرج و اجرای این پست در چند نقطه دیگر از البرز اقدامات بزرگی رقم خورد و بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های برق استان اختصاص یافت و در حوزه گاز نیز البرز با انتقال گاز به روستاهای صعب العبور به استان سبز تبدیل شد.

وی گفت: قطارشهری کرج از دیگر پروژه هایی بود که پس از دو دهه انتظار مردم، احیا شد و بخشی از آن مورد بهره برداری قرار گرفت و ایستگاه شهید سلطانی که قطارشهری کرج را به مترو تهران متصل می کند در هفته دولت امسال افتتاح می شود.

عبداللهی افزود: طی هفته های اخیر ارتقای 8 لکه صنعتی به شهرک صنعتی ابلاغ شد که براین اساس واحدهای مستقر در این لکه ها از امتیازات و تسهیلات شهرک ها برخوردار می شوند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ضمن تقدیر از فعالان اقتصادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: رشد مشارکت مردم در انتخابات متضمن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و در تعاقب آن توسعه و پیشرفت مقتدرانه به پشتوانه مردم خواهد بود.

عبداللهی افزود: هر کدام از ما می توانیم با تبیین گری و اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام بویژه دولت سیزدهم، مردم را آگاهانه به سوی صندوق های رای راهی کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات پیش رو را مکمل قدرشناسی و تشییع پیکر رییس جمهور شهید دانستند.

استاندار البرز افزود: باید دست در دست هم دهیم و ایران کوچک را به عنوان نمادی از اتحاد و همبستگی اقوام مختلف ایران اسلامی در جهان معرفی کنیم.

وی در پایان تمامی فعالان اقتصادی استان را به عنوان عاملی موثر در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز – خبرگزاری ایندکس ایران | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.