اعلام برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران

در یک نشست خبری رقم خورد؛

اعلام برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران

مهدی چمران برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری ایندکس ایران، مهدی چمران درباره برگزاری مراسم سالگرد شهید مهدی چمران طی یک نشست خبری اظهار داشت: ما نیاز داریم نام شهدا را بزرگ داریم و راه شهدا را طی کنیم و چنانچه اینگونه باشد می توانم در انتظار پیروزی نهایی باشیم، انقلاب خود مسیر شهدا بود از تاسوعا و عاشورا آغاز شد.

وی بیان داشت: کسانی که در جبهه جنگ بودند با پیشانی بندها یا حسین پیش رفتند همین راه در لبنان ادامه یافت و به پیروزی رسید، در چنین شرایطی حزب الله لبنان و تسلیمین لبنان آمدند و به پیروزی رسیده و نیروهای چندین ملیتی را بیرون راندند.

به گفته وی، این موارد در اثر شهادت طلبی بود، در ادامه میبینیم در فلسطین که سی و پنج سال مبارزه شد و جهاد اسلامی و حماس آمد آنهم بر مبنای تفکر شهادت طلبی، همه این موارد به خاطر خون پاک شهداست که اسراییل و حامیان او را به ستوه آورده است، قطعا فلسطینیان بدون آتش بس پایدار چیزی را نخواهند پذیرفت

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت اگر نام شهدا را زنده نگه میدا ریم به این دلیل است که استقلال کشورمان حفظ شود، اگر تلاش داریم نام شهدا را زنده نگه داریم بخاطر شهدا نیست بلکه بخاطر خود، مکتب، انقلاب و امت اسلامی است. شهید چمران معتقد بود شهادت راه میانی پیروزی است و خود او برای شهادت در راه قدس امریکارا رها کرد و به مصر و سپس در لبنان هشت سال مقابل اسراییل جنگید.

چمران تصریح کرد: شهید چمران لبنان و شیعیان لبنان را مسلح کرد و مقابل اسراییل ایستادند.

رییش شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه شهید چمران با تعدادی از نیروهای فلسطینی و احزاب لبنانی طرحی را پیاده کرد افزود: شهید چمران واقعا میجنگید و شهدای بزرگواری در این مسیر دادیم که اسامی آنها هست. در حادثه پاوه هم برنامه ای پیاده کرد و این محل را که به تصاحب نیروهای تجزیه طلب در آمده بود پاوه را به یمن پیام انقلابی امام آزاد کرد و در طول دفاع مقدس هم شش ایندکس ایران به اهواز رفت و در معیت رهبر انقلاب امور را پیش برد، در ادامه ستاد جنگ های نامنظم را تشکیل دادند تا دشمن را از نزدیک اهواز دور راندند و شهید چمران در 31 خرداد در ظهر خونین آن روز به شهادت رسید.

وی در ادامه یاد تمامی شهدا همچنین شهدای اخیر خدمت را گرامیداشت و متذکر شد: اگر نام یک شهید را میبریم و برایش برنامه تنظیم می کنیم بخاطر اصل فصل فلسفه شهادت است.

چمران به برنامه ها اشاره کرد و زمان آنها  را پیش از انتخابات دانست و گفت: روز 29 خرداد ماه در سه شنبه شب در خانه موزه شهید چمران طبق سنوات گذشته برنامه ای با حضور همرزمان ایشان خواهیم داشت، جلسه ماهانه نیز در همین روز برپا می شود، سی و یک خرداد روز بسیج اساتید نامگذاری شده و امسال هم برنامه اصلی در دانشکده کشاورزی کرج خواهد بود، برنامه اصلی ما در سی خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.طبق روال هر سال در سی و یک خرداد دردهلاویه هم برنامه های برپا خواهد شد. بنده نیز سی و یک خرداد در دانشگاه فرهنگیان مشهد و شب در جوار مرقد علی ابن موسی رضا(ع) برنامه خواهم داشت، روز جمعه  اول تیر هم پیش از خطبه ها برنامه خواهیم داشت.

به گفته وی، جمعه عصر در روستای شهید چمران برنامه ای برپا خواهد شد، برنامه های متعددی هم در سایر شهرها مثل شاهین شهر اصفهان، بیرجند، ساوجبلاغ، تبریز و آذر شهر برنامه های خواهیم داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعلام برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعلام برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران"، کلیک کنید.