آخرین خبرها از اعزام حجاج به سرزمین وحی

آخرین خبرها از اعزام حجاج به سرزمین وحی

طبق اعلام شرکت فرودگاه ها، تا کنون حدود 81 هزار زایر از فرودگاه های کشور به سرزمین وحی اعزام شده اند.

به گزارش ایندکس ایران، محمدحسین آجیلیان – مشاور مدیرعامل در امور اجرایی و مسیول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران- به تشریح آخرین وضعیت عملیات حج تمتع 1403 در فرودگاه های کشور پرداخت و گفت: در روز 18 خردادماه در مجموع هفت پرواز با 1732 زایر از فرودگاه های ارومیه و گرگان به فرودگاه جده اعزام شده اند.

وی افزود: از تاریخ 24 اردیبهشت تا 18 خرداد 1403 در مجموع 55 هزار و 341 زایر با 232 پرواز از 18 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور به فرودگاه های مدینه و جده اعزام شده اند.

آجیلیان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر اعزام زایران فقط از فرودگاه های گرگان و ارومیه ادامه دارد که هفت پرواز از فرودگاه گرگان و پنج پرواز از فرودگاه ارومیه باقی مانده است و سر انجام در تاریخ 21 خرداد ماه عملیات رفت اعزام زایران خاتمه می یابد.

جواد صالحی – مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز در گفت وگو با ایندکس ایران، آخرین وضعیت اعزام حجاج را از این شهر فرودگاهی اعلام کرد و گفت: از 23 اردیبهشت تا 8 صبح 20 خردادماه 123 پرواز انجام شده که 26هزار و 219 زایر به سرزمین وحی اعزام شده اند و این فرآیند تا 22 خردادماه ادامه دارد.

وی افزود: در مجموع حدود 32 هزار زایر از 11 استان کشور از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به دو مقصد مدینه و مکه اعزام می شوند.

صالحی تصریح کرد: بازگشت حجاج به کشور از دوم تیرماه آغاز می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اضافه کرد: در عملیات حج تمتع 1403 زایران 11  استان کشور از جمله تهران، البرز، قم، سمنان، قزوین، مرکزی، گیلان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و کاشان با 132 پرواز از ترمینال سلام به دو مقصد مدینه و جده  اعزام شدند.

پایان خبر ایندکس ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین خبرها از اعزام حجاج به سرزمین وحی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین خبرها از اعزام حجاج به سرزمین وحی"، کلیک کنید.